دوشنبه, ۱۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 1 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

آغاز سال میلادی جدید هم نتوانست ترکیه را از آشوب نجات دهد. بامداد یکشنبه به دنبال حمله فردی مسلح به یک کلوپ شبانه در استانبول، دست کم 39 نفر کشته و 69 نفر زخمی شدند. 16نفر از کشته شدگان خارجی بودند و تعداد دقیق مهاجمان هنوز مشخص نیست.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از واسیپ شاهین، فرماندار استانبول گفت: «ساعت ۱۵: ۱ بامداد یکشنبه یک تروریست مسلح یک افسر پلیس و نیز تعدادی از شهروندان را در داخل این کلوپ هدف قرار داد و کشت.»

خبرگزاری اسپوتنیک می گوید مهاجمان عرب زبان بودند. شبکه تلویزیونی ان.تی.وی. هم گزارش داد که مهاجمان دو نفر بودند اما فرماندار استانبول از وجود یک تروریست خبر داد. طبق گزارش ها، فرد مهاجم از صحنه گریخته و نیروهای امنیتی در جست وجوی او هستند.

این در حالی است که شبکه خبری سی.ان.ان. گزارش کرد افراد مهاجم خود را به شکل بابانوئل درآورده بودند. همچنین گزارش های تایید نشده ای مبنی بر پذیرش مسئولیت این حمله توسط گروه تروریستی  داعش منتشر شده است.

در هنگام وقوع این حمله بیش از ۵۰۰ نفر در این کلوب شبانه حضور داشتند. استانبول در چندین روز گذشته همواره با بالاترین هشدار امنیتی روبه رو بوده و حدود ۱۷ هزار مأمور پلیس مشغول گشت زنی در این شهر بزرگ  ترکیه  هستند.

در پی این حمله تروریستی، حسن قشقاوی، معاون کنسولی، پارلمانی و امور ایرانیان خارج از کشور در گفت وگو با ایسنا، گفت: تاکنون گزارشی از مقامات ترکیه مبنی بر حضور شهروندان ایرانی در بین زخمی ها وکشته شدگان حمله مسلحانه بامداد روز گذشته در استانبول دریافت نکرده ایم.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه هم با محکوم کردن حمله مسلحانه بامداد یکشنبه در استانبول گفت: برخی تلاش می کنند کشورمان را به سمت بی ثباتی سوق دهند. ما این تهدیدات تروریستی را از منشا نابود خواهیم کرد و اجازه وقوع چنین بازی های کثیفی را در کشورمان نخواهیم داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت خبری خبر ترک، اردوغان در نخستین واکنش به این حمله با صدور بیانیه ای گفت: در درجه اول این حمله مسلحانه را که در ساعات اولیه سال 2017 در منطقه اورتا کوی در استانبول اتفاق افتاده است به شدت محکوم و با خانواده های قربانیان و بازماندگان ابراز همدردی می کنم.

او ادامه داد: بانیان این گونه حملات تروریستی به دنبال بی ثبات کردن کشور، برهم زدن آرامش ملت ترکیه و ایجاد بحران در کشور هستند. اما ما با حفظ خونسردی خود بیش از گذشته در کنار هم خواهیم ایستاد و اجازه نخواهیم داد چنین بازی های کثیفی در کشورمان انجام شود.

او با تاکید بر ادامه مبارزات ترکیه علیه تروریسم گفت: با هرگونه اقدام که برهم زننده امنیت و آرامش ملت کشورمان است، برخورد خواهیم کرد. ما می دانیم اقدامات تروریستی سازمان های مختلف تروریستی علیه کشورمان با حوادثی که در منطقه در حال رخ دادن است، بی ربط نیستند اما ما منشا این حوادث تروریستی را از بین خواهیم برد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/p3Wv0V98
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه