من مطمئنم در هر حوزه کاری که تخصص دارید، روشی وجود دارد که میتوانید با استفاده از آن، از ارائه خدمات مربوط به مشاوره و راهنمایی مشتریان خود یا حتی سایر افرادی که در همان کسبوکار و حوزه کاری شما فعالیت میکنند، به نحو ارزشمندی بهره مند شوید.
همزمان با موفقیت و بلوغ در مهارتهای کاری و مدیریتی خود، شما باید با دقت در محیط اطراف خود، افرادی را که میتوانند از تجارب و مهارتهای شما بهرهمند شوند، شناسایی کنید. در میان چنین شاگردان بالقوهای به تحقیق بپردازید تا به این نکته دست یابید که چگونه میتوانید به بهترین شکل به آنها کمک کنید. موفقیت غالبا همان چیزی است که افراد موفق آن را مسلم میپندارند، اما صدها یا حتی هزاران نفری که به یک فرد موفق مینگرند، از چگونگی عملکرد و دستیابی او به موفقیت شگفتزده میشوند.
این مخاطبان مشتاق به کمک شما نیاز دارند و این احساس نیاز در این فرآیند برای شما کاملا سودمند است. حتی اگر هیچ هزینهای برای مشاوره و راهنماییهای آنها دریافت نکنید، اعتبار و تاثیر شما در فضای مجازی بیش از پیش افزایش خواهد یافت و از این طریق، به مزایای ارزشمندی دست می یابید. هریک از مردم در سرتاسر دنیا هزاران دلار میپردازند تا تنها بتوانند به من و گروه دیگری از کارشناسان که در یک کنفرانس تلفنی حضور داریم، ملحق شوند و استراتژیهای ویژهای را در زمینه بازاریابی و موفقیت در فضای مجازی بیاموزند.
چرا این افراد چنین هزینههایی را میپردازند تا آموزشهای لازم را فراگیرند؟ نظریه من این است که هریک از ما ممکن است در شرایطی قرار گیریم که مجبور باشیم برای رهایی از آن زمان و هزینه صرف کنیم. اگر شما هیچکدام از این دو را نداشته باشید، نمیتوانید پیشرفت کنید، اما اگر حداقل یکی از این دو را داشته باشید میتوانید امیدوار باشید که پیشرفت کنید و رویاهای خود را تحقق بخشید.
مشاوره با یک کارشناس برای افرادی طراحی شده است که کمبود زمان دارند، اما باید سرمایهگذاری اصلی روی کارشناسان زبده صورت گیرد تا مسیر فراگیری مهارتهای گوناگون کسبوکار کوتاه شود. اگر تنها دارایی شما زمان باشد، آنگاه فرآیند آموزش با سرعت کمتری انجام میشود تا اینکه درآمدی بهدست آورید و با کمک یک مشاور و کارشناس خبره در رشد و ارتقای کسبوکار خود سرمایهگذاری کنید.
آیا تمامی مشاوران برای خدمات خود هزینه دریافت میکنند؟ البته که خیر، اما اگر بهطور مستمر روزانه 30 نفر متقاضی جدید برای مشاوره و ارشاد در مورد موضوع خاصی به شما مراجعه کنند و این امر موجب شود که ماهانه هزاران دلار یا حتی بیشتر برای شما درآمد داشته باشد، چه تصمیمی میگیرید؟
این موقعیت برای من بسیار عالی است، بنابراین درحالحاضر از افرادی که به مشاوره و راهنمایی من نیاز دارند، هزینه دریافت میکنم. این چیزی است که هر کارشناسی باید مدنظر قرار دهد، زیرا حتی اگر سالانه مراجعان اندکی داشته باشید، شما را بهعنوان کارشناس در حوزه کاری خود محسوب میکنند و در نتیجه مراجعان جدید و بیشتری در آینده به سمت شما جذب میشوند. من چند سال پیش، مقالهای در مورد وبلاگ خود منتشر کردم. شاید این مقاله به شما کمک کند تا خود را بهعنوان یک کارشناس پرطرفدار بشناسید. در زیر خلاصهای از درونمایه این مقاله را میخوانیم.
دو مرحله برای دستیابی به موفقیت عظیم در عصر اطلاعات
مرحله اول: یک داستان موفقیتآمیز از خود بسازید. این داستان لزوما نباید شامل موفقیت عظیمی باشد، اما باید به اندازهای باشد که شما به جایگاه خود افتخار کنید. ممکن است در این راه اشتباهاتی مرتکب شوید. این اشتباهات را یادداشت کنید.
مرحله دوم: از مزایای آموزش چگونگی موفقیت به دیگران بهرهمند شوید. تعداد زیادی از مردم هنوز مسیر موفقیت خود را آغاز نکردهاند و راهنمایی و آموزش رایگان شما برای آنها بسیار ارزشمند خواهد بود. آنها منتظر شما هستند تا نحوه دستیابی به موفقیت را به آنها نشان دهید.
این موضوع خیلی پیچیده نیست. اگر زمانی که در ابتدای راه هستم فردی اطلاعات دقیق را به من انتقال دهد، سبب میشود تا با انگیزه و سرعت بیشتری به سمت اهداف خود حرکت کنم.