پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

شبکه ملی اطلاعات تا اواسط سال رونمایی می‌شود

8 سال پیش ( 1395/1/25 )
پدیدآورنده : فرصت امروز  

پیش‌بینی می‌شود در نیمه اول امسال شبکه ملی اطلاعات رونمایی شود. به گزارش «فرصت امروز»، محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در همایش ICT و تحقق اقتصاد مقاومتی، گفت: پروژه شبکه ملی در اولویت برنامه‌های این وزارتخانه است و تلاش می‌کنیم که با تخصیص بودجه، این پروژه را تکمیل کنیم. وی با اشاره به افزایش سه‌برابری پهنای باند در سال 95 اظهار کرد: بخشی از پروژه شبکه ملی به افزایش پهنای باند داخلی وابسته است که در تلاشیم تا بر ظرفیت پهنای داخلی افزوده شود.

واعظی گفت: پیش‌بینی می‌شود که تا سه‌ماه آینده دولت الکترونیک و تا اواسط سال از پروژه شبکه ملی اطلاعات رونمایی شود. وزیر ارتباطات افزود: در سال گذشته 70هزار اپلیکیشن داخلی طراحی شد که این نشانگر توان صنعت نرم‌افزار کشور است. وی در بخشی دیگر از سخنان خود درباره نحوه مسدودسازی کانال‌های غیراخلاقی تلگرامی گفت: ما از طریق پیامک با مسئولان و سازندگان اپلیکیشن تلگرام در تعامل هستیم و از این راه لیست کانال‌های مستهجن را در اختیار آنها قرار داده‌ایم و آنها هم به سرعت به مسدودسازی این‌کانال‌ها اقدام کرده‌اند.

واعظی بااشاره به عملکرد وزارت ارتباطات در مورد اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: نگاه ما به اقتصاد مقاومتی تبلیغاتی نیست، بلکه عملگرا است و در همین رابطه به پژوهشگاه ICT و پژوهشگاه فضایی بودجه اختصاص دادیم تا تحقیق و پژوهش عملگرا شود. وی گفت: اقتصاد مقاومتی ربطی به تحریم ندارد و باید طوری عمل کنیم که اقتصاد کشور ما دستخوش تحولات منطقه نشود. در این راستا تاکنون 104میلیارد تومان از محل وام وجوه اداره شده وزارت ارتباطات به 106‌شرکت فناوری ارتباطات تخصیص یافته است و در سال 95 پیش‌بینی می‌کنیم 70 تا‌100 هزار شغل در حوزه ICT ایجاد شود.

واعظی در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی در وزارت ارتباطات گفت: ستاد اقتصاد مقاومتی از سال گذشته و پس از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، تشکیل شد و چارچوب این سیاست‌ها طی ۱۰ جلسه برگزاری ستاد تدوین شده است. وزیر ارتباطات درباره انحلال نهاد‌هایی که عملکرد موازی دارند، گفت: با انحلال سه شورای عالی افتا، اطلاع‌رسانی و انفورماتیک و تغییر نام و مسئولیت‌های شورای عالی فناوری اطلاعات، عملا مشکل موازی‌کاری‌ها برطرف خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به برداشتن تحریم‌ها برای کشور، گفت: به‌عنوان یک ملت بزرگ و دارای جایگاه مهم جغرافیایی و حساس در منطقه، نباید اقتصاد ما دستخوش تحولات سیاسی، منطقه‌ای و جهانی شود و لازم است در مقابل رکودها و تورم‌ها در اقتصاد جهانی، اقتصاد ما مسیر خودش را طی کند. واعظی با تاکید بر نقش ICT به‌عنوان پیشران توسعه کشور، افزود: از مدیران استانی انتظار داریم نگاه توسعه‌ای به ICT در استان‌ها را گسترش دهند. 

وزیر ارتباطات تلاش برای حل مشکلات بودجه‌ای راضروری خواند و افزود: کمی بودجه نباید مانع پیشرفت و توسعه در بخش‌های ICT و فضایی کشور شود.  وی درپایان تصریح کرد: امسال اولویت ما ایجاد کسب‌و‌کار، اشتغال، تولید محتوا، خدمات و اپلیکیشن است و تلاش می‌کنیم هر چه سریع‌تر طی سه‌ماه آینده دولت الکترونیک را رونمایی کنیم. واعظی، ایجاد عدالت دیجیتالی را از دیگر سیاست‌های این وزارتخانه در سال ۹۵ برشمرد و اضافه کرد: در این راستا بودجه خاصی به مناطق محروم و روستاها تعلق خواهد گرفت تا بیش از ۲۰ هزار روستا به اینترنت متصل شوند و بتوانیم خدمات الکترونیکی را به روستاها ببریم.

مشارکت با بخش خصوصی و دانشگاه برای توسعه محصولات راهبردی

در ادامه این مراسم معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز اظهار کرد: برنامه‌ریزی منظمی برای مشارکت با بخش خصوصی و دانشگاه درجهت توسعه محصولات راهبردی تنظیم شده است.امیرحسین داویی، معاون و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اهمیت اقتصاد مقاومتی در حوزه ارتباطات اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی موتور محرکی برای پژوهش و فناوری ملی، تعاملات فناورانه با جهان و رشد پایدار اشتغال تخصصی در کشور است.

وی افزود: افزایش قدرت مقاومت و کاهش آسیب‌پذیری اقتصاد کشور یکی از اهداف مرتبط در سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی است. دوایی با اشاره به تصویب تسهیلات جهت‌ساز در وزارت ارتباطات خاطر نشان کرد: تسهیلات ارائه شده در دو سال گذشته در بخش فناورانه به 160 شرکت معادل 78‌میلیارد تومان، در بخش ایجاد آزمایشگاه‌های تایید نمونه 5 میلیارد تومان و در بخش سرمایه در گردش برای 36‌شرکت 21 میلیارد تومان بود. معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات ادامه داد: رفع موانع و تمرکز زدایی از فرآیندهای وجوه اداره شده از اقدامات وزارت بود که در این بخش می‌توان به مذاکره با پست‌بانک برای تسهیل امور وام و ایجاد کارگروه‌های استانی اشاره کرد.

وی حمایت تخصصی از شرکت‌های نوپا را با اهمیت خواند و گفت: یکی از اقدامات مهم در جهت حمایت از شرکت‌های نوپا به‌صورت تخصصی، تخصیص پهنای باند بالا و ارزان از طریق مراکز داده استانی است.دوایی از مشارکت پژوهشگاه‌های ICT و پ‍ژوهشگاه‌های کشور با بخش خصوصی و دانشگاه‌ها برای توسعه محصولات راهبردی خبر داد و افزود: این مشارکت‌ها در بخش‌های مختلفی از جمله توسعه جویشگر بومی، اینترنت بالنی شناخت قابلیت‌ها و توسعه فناوری در زمینه اینترنت اشیا است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/nHgwcU1G
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه