معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد رصد شبکههای موبایلی در کشور در ایام نوروز ۹۵ تأکید کرد: وضعیت شبکه موبایل برای برقراری مکالمه و استفاده از اینترنت عادی بود و مشکلی گزارش نشد.علی اصغر عمیدیان در گفتوگو با مهر، در مورد عملکرد کمیته ارتباطات در تعطیلات نوروز ۹۴ و در پاسخ به این سوال که برخی مشترکان از وضعیت ارتباطات اینترنت موبایل در برخی شهرهای کشور اظهار نارضایتی کردهاند، گفت: هیچگونه شکایت خاصی در این زمینه نداشتهایم و بهویژه در شهرهای شمالی با توجه به اینکه خود بنده آنجا حضور داشتم مشکلی دیده نشد.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به حضور خود در شهرهای شمالی در تعطیلات نوروزی سال ۹۵ خاطرنشان کرد: تمامی شهرهای شمالی را رصد کردم و مشکلی در مورد اینترنت موبایل دیده نشد. نسل سوم و حتی نسل چهارم موبایل در تمامی شهرهای شمالی در دسترس بود و حتی نسل سوم در روستایی در منطقه رویان که من آنجا ساکن بودم آنتن میداد. وی با اشاره به اینکه کمترین آمار شکایت نیز به سامانه شکایات وزارت ارتباطات (۱۹۵) اعلام شد، گفت: نهتنها در شهرهای شمالی، بلکه در شهرهای جنوبی نیز مشکل خاصی در این زمینه گزارش نشد.
عمیدیان با تأکید براینکه کمیته ارتباطات نوروزی تمامی نقاط پرتردد برای ایام عید را شناسایی و پیشبینی افزایش ظرفیت کرده بود، ادامه داد: حدود ۳۵ آنتن سیار BTS در شمال کشور و ۱۰۰ آنتن در مشهد مقدس نصب شد. همچنین نصب آنتن سیار حتی در شهرهایی مانند شیراز نیز با همکاری اپراتورهای موبایل انجام شد.رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اضافه کرد: اگرچه ممکن است در برخی موارد، اختلال مقطعی نیز وجود داشته باشد اما وضعیت برقراری ارتباطات در تعطیلات سال نو، قابل مقایسه با سالهای قبل نبوده است.
حتی ما نقاط کور جادهای و حادثهخیز را شناسایی کرده و آنتنهای BTS سیار نصب کردیم. وی با اشاره به اینکه کارهای زیادی برای برقراری ارتباطات بدون مشکل در ایام نوروز صورت گرفت، گفت: گزارش و جمعبندی نهایی در مورد اقدامات انجام شده را ارائه خواهیم کرد اما به جرات میتوانیم بگوییم که امسال کیفیت شبکه ارتباطی قابل قیاس با سالهای قبل نبوده و آمار شکایات مردمی نیز گویای این موضوع است.
معاون وزیر ارتباطات با تأکید براینکه حتی گزارشهای موردی که دریافت میکنیم را نیز پیگیری میکنیم افزود: ممکن است در برخی مواقع سیم کارت، گوشی یا حتی مودم مشترک با مشکلاتی مواجه شده باشد که نباید آن را مشکل عام دانست درغیراینصورت اگر مشکل عام برای مشترکان یک منطقه وجود داشته باشد به ما گزارش کنید که آن را پیگیری کنیم.