پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

15سالی می‌شود که تب و تاب شبکه‌های اجتماعی در بین کاربران اینترنت سراسر دنیا پیچیده است، اما در سال 2004 فیس‌بوک متولد شد که با محیط جذاب خود توانست تمامی رقبای خود را قلع و قمع کند و با بیش از هفت میلیارد کاربر تا به امروز یکه تاز میدان رقابت باشد.

اما این شبکه اجتماعی حدود گذشت پنج سال از عمر خود، در کشور ما فیلتر شد و دسترسی کاربران ایرانی از داخل کشور به این وب‌سایت مسدود شد که این امر باعث شد تا کاربران با روش‌های متعددی برای دورزدن فیلترینگ آشنا شوند و «وی پی ان»‌های غیر‌مجاز در داخل کشور با نازل‌ترین قیمت فروخته شود و به راحتی به دست کاربران برسد.

در سال 1391 بود که مسئولان از ورود شبکه‌های اجتماعی ایرانی خبر دادند که در همان سال چند شبکه اجتماعی داخلی برای رقابت با فیس‌بوک و توییتر پا به عرصه گذاشتند که از همان ابتدا واژه «بومی» را با خود یدک می‌کشیدند.

این درحالی است که هفته گذشته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: این وزارتخانه به دنبال بومی کردن شبکه‌های اجتماعی است، به طوری که سرور این شبکه‌ها در داخل کشور باشد.

 

محمود واعظی، در مراسم گردهمایی بسیجیان وزارت ارتباطات گفت: فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی درست مانند فضای واقعی کشور است که اگر افراد متدین در آن حضور نداشته باشند، می‌تواند در این فضاها فساد به وجود بیاید. هرجایی که افراد متدین در آن حضور داشته باشند، فضا در آن عوض می‌شود.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه هدف اول وزارت ارتباطات بومی‌کردن شبکه‌های اجتماعی است، تصریح کرد: نباید شبکه‌های اجتماعی به‌گونه‌ای باشد که کشور‌های خارجی از اطلاعات کاربران آن استفاده کنند. بلکه لازم است شبکه‌های اجتماعی داخلی را نهادینه کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در هفت یا هشت ماه گذشته چندین شبکه اجتماعی در بازار ارائه شده که از سوی مردم نیز مورد استقبال قرار گرفته است.

واعظی تصریح کرد: لازم است بسیجیان در این شبکه‌ها حضور داشته باشند. اگر این افراد به مسائل داخلی و فرهنگ مطلع باشند می‌توان فضای شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی را تحت تاثیر قرار دهند.

علیرضا توکلیان، کارشناس رسـانـه‌های نوین درباره شبکه‌های اجتماعی داخلی گفت: شبکه‌های اجتماعی داخلی با اینکه توانسته‌اند تا حدودی کاربران داخلی را به سوی خود جذب کنند، اما با آن هدفی که ایجاد شده‌اند فاصله بسیار زیادی دارند که گمان نمی‌رود، بتوانند جای فیس‌بوک و توییتر را بگیرند.

وی افزود: به این نکته باید توجه داشت که شبکه‌های اجتماعی رفته‌رفته از رده خارج می‌شوند و اپلیکیشن‌های موبایلی جای آنها را خواهند گرفت پس بهتر است مسئولان به فکر ایجاد و صرف هزینه در حوزه تلفن همراه باشند.

این کارشناس اظهار کرد: هنوز هیچ کشوری نتوانسته با ایجاد شبکه‌های اجتماعی کاربران خود را مجاب کند تا از فیس‌بوک و توییتر دست بکشند و به شبکه‌های دیگر روی بیاورند و به عقیده من این کار در کشور ما که روش‌های دورزدن فیلترینگ در آن به راحتی صورت می‌گیرد، اصلا امکان‌پذیر نیست.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/7qARfnHs
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه