پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در سه روز کاری در مجموع 1026 واحد سقوط را تجربه کرد و در آخرین روز معاملاتی هفته برخلاف رشد منفی خود در ساعات اولیه معاملات، سرانجام با هشت واحد رشد درجا زد. چنان‌که بورس تهران پنجمین ماه سال را نیز در رکود و نزول سپری کرد و گویا قصد دارد که در آخرین ماه تابستان نیز به مسیر نزولی خود ادامه دهد، هم‌اکنون بازار سهام با افت تمامی متغیرهای خود مواجه است و افت دامنه‌دار قیمت‌ها همچنان ادامه دارد. در معاملات روز گذشته پایان اصلاح قیمتی برخی نمادهای معاملاتی، نوسانگیران بازار را دوباره به تحرک وا داشت.

2435475769769707

از سوی دیگر اقدام فوری دولت چین برای کاهش نرخ بهره به بازگشت شاخص‌های بورس این کشور و بازارهای جهانی به مدار مثبت انجامید و بر بورس تهران هم بی‌تاثیر نبود. اما در نهایت بازار سهام این روزها در دست نوسانگیرانی است که با خریدهای پله‌ای و محدود سهام به دنبال شناسایی بازدهی کوتاه‌مدت حداکثر 10درصدی هستند. معاملات بلوکی برخی حقوقی‌ها همچنان ادامه یافت با این تفاوت که حجم این معاملات نسبت به روزهای قبل با کاهش بیشتری روبه‌رو بود. گروه قندی‌ها به‌عنوان پیشروترین گروه کوچک بازار سهام روبه‌روست.

معاملات بلوکی حقوقی‌ها در نماد سایپا

در گروه بانک و موسسات اعتباری، معاملات نسبتا متعادل انجام و اکثر نمادها در پایان معاملات در بازه مثبت قرار گرفتند. در دقایق پایانی شاهد افزایش تقاضا در بیشتر نمادهای گروه بانک از جمله بانک گردشگری بودیم. در گروه خودرو و ساخت قطعات، معاملات نمادها در بازه مثبت آغاز شد و نوسانی ادامه پیدا کرد. با معامله 68.8میلیون سهم، سایپا پرحجم‌ترین نماد گروه بود که در اوایل بازار 60میلیون سهم آن به‌صورت بلوکی حقوقی به حقوقی معامله شد. از اوایل امسال تاکنون اغلب صنایع قیمت فروش محصولات خود را افزایش داده‌اند،

این در حالی است که به‌رغم افزایش هزینه‌های تولید خودرو همچون رشد 15 درصدی نرخ ارز مبادله‌ای مصرفی، افزایش تعرفه واردات قطعات آلیاژی و ورق، افزایش 17درصدی حقوق و دستمزد و... هیچ افزایشی در نرخ فروش خودرو اعمال نشده است. در این رابطه دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت: شرکت‌های خودروساز در حالی طی اواخر فروردین‌ماه امسال درخواست دریافت افزایش نرخ فروش خودرو را براساس مستندات به شورای رقابت ارائه کرده‌اند که متاسفانه تاکنون هیچ جوابی از سوی شورا دریافت نشده و در شرایط فعلی منتظر انتخاب اعضای جدید شورا و تشکیل جلسه برای تعیین‌تکلیف مجوز افزایش نرخ فروش خودرو هستیم.

معاملات صعودی در گروه حمل‌و‌نقل

در گـروه حـمـل‌و‌نـقل معاملات با روندی صعودی و مثبت انجام گرفت و در پایان معاملات، حمل‌و‌نقل پتروشیمی تنها نماد منفی گروه بود. حمل‌و‌نقل بین‌المللی خلیج فارس نیز از همان دقایق اولیه صف خرید تشکیل داد و تا پایان معاملات نیز صف خرید آن پا برجا ماند. در گروه قندوشکر انجمن کارخانجات قند و شکر طبق بررسی‌های کارشناسی، خواهان افزایش 13.5درصدی قیمت محصول شده‌اند. بنابراین با توجه به آغاز برداشت نخستین محصول از 15 تا 20شهریور که در آذربایجان انجام می‌شود، موضوع افزایش قیمت طی یکی دو هفته آینده نهایی خواهد شد. پیرامون گروه محصولات شیمیایی، بیزینس‌مانیتور طی گزارشی نوشت: صنعت پتروشیمی ایران از نتایج توافق هسته‌ای به دست آمده بین تهران و قدرت‌های جهانی منتفع خواهد شد، اما تا زمانی که مشکلات مربوط به مواد خام مورد نیاز حل نشود و درهای این صنعت به روی سرمایه‌گذاری و فن‌آوری خارجی باز نشود، مشکلات ساختاری همچنان پابرجا خواهد بود.

با این حال اگر توافق پابرجا باقی بماند، چشم‌انداز رشد قوی متکی بر صادرات مثبت است و دولت نیز قصد دارد ظرفیت صنعت پتروشیمی را از 60 میلیون تن در سال فعلی تا سال 2020 به 100میلیون تن برساند. در گروه سرمایه‌گذاری معاملات با روند نزولی آرامی پیش رفت تا جایی که در پایان سرمایه‌گذاری سایپا تنها نماد مثبت گروه بود و با معامله 4.5میلیون سهم، سرمایه‌گذاری خوارزمی بیشترین حجم معاملات گروه را داشت.

رشد 1.6درصدی آیفکس

معاملات 4 شهریورماه بازارهای فرابورس ایران در حالی به پایان رسیدکه 220 میلیون ورقه بهادار به ارزش 605 میلیارد و 680 میلیون ریال مورد دادوستد قرار گرفت. همزمان با گشایش نماد بیمه کوثر در بازار دوم و کشف قیمت یک هزار و 750ریالی، بیشترین حجم و ارزش معاملات فرابورس که معادل 70میلیون و 10هزار سهم به ارزش 122میلیارد و 580میلیون ریال بود، به این سهم اختصاص یافت البته نماد معاملاتی بیمه کوثر پس از معامله سهام تعهد شده، متوقف شد. در روز پایانی معاملات هفته، آیفکس افت خود را جبران کرد و با رشد 1.6واحدی به عدد 728.39رسید. همچنین، سهام بیمه کوثر به همراه معادن مس تکنار و گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان بیشترین افزایش قیمت و سهام صنعتی مینو، فولاد هرمزگان جنوب و سرمایه‌گذاری مسکن شمال غرب بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/6YdjJUb5
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه