پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

در دادوستدهای روز یکشنبه 19 دی ماه 95، تالار حافظ تحت تاثیر بازدید سرزده شاپور محمدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و گفت و شنود این مقام مسئول با سهامداران بود. بدین ترتیب در جریان معاملات روز گذشته، شاخص کل 6.9 واحد رشد کرد و به عدد 78 هزار و833 واحد رسید. نمادهای سایپا، چادرملو، ایران خودرو و هلدینگ نفت و گاز پارسیان با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل، مانع افت این متغیر شدند.

همچنین نمادهای ملی صنایع مس، ایران ترانسفو و سرمایه گذاری غدیر با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر آن شدند. همچنین روز گذشته، گروه های خودرو، فلزات اساسی و محصولات فلزی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

دیدار رئیس سازمان بورس با سهامداران

پس از اعتراض های روز شنبه سهامداران، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به همراه معاونان خود، در بازدیدی سرزده به میان حاضران تالار بورس رفت و از نزدیک در جریان دغدغه برخی از سهامداران قرار گرفت. رئیس سازمان بورس در گفت و گوهای خود با سهامداران و معامله گران، به دغدغه های آنها از جمله جذب نقدینگی بالا در اخزا، معاملات بلوکی، عرضه های اولیه و کاهش حجم نقدینگی و توقف بانکی ها پاسخ داد.

شاپور محمدی درباره توقف بانکی ها، تعدد اطلاعات ارسالی از سوی بانک مرکزی و بانک ها را عامل مهمی در توقف این گروه خواند و گفت: بانک مرکزی یک نامه ارسال می کرد و خود بانک یک نامه و ما نمی توانستیم این تعدد اطلاعات را به سهامدار انعکاس بدهیم و بگوییم خودتان بین این اطلاعیه ها تصمیم بگیرید، بنابراین کفایت افشا و شفاف سازی را برای بازگشایی نمادهای این گروه مدنظر داریم.

وی در پاسخ دغدغه سهامداران در خصوص بلوک زنی با هدف بالا بردن شاخص کل گفت: شخصا تاکنون سه بار ابلاغ کرده ام که هر کسی در سازمان یا خارج از سازمان، خارج از ضوابط قانونی و در بازار خرد اقدام به بلوک زنی کند باید اخراج شود و به جد این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

رشد گروه سرب و روی با خیز بلند قیمت های جهانی

بورس تهران در روزهای اخیر فرآیند اصلاح و استراحت خود را سپری می کند و بار دیگر سطح عمومی قیمت ها روند نزولی پیدا کرده اند. گرچه این قاعده در خصوص سهام گروه سرب و روی صادق نیست و با توجه به خیز بلند قیمت جهانی روی و ادامه روند صعودی این فلز، شاهد تداوم رشد و بازدهی گروه روی در بازار هستیم، اما مابقی بازار حرفی برای گفتن نداشته و جملگی در خواب زمستانی به سر می برند. از سوی دیگر دیدار رئیس سازمان بورس با سهامداران می تواند بار دیگر امید را به تالار حافظ برگرداند.

با این حال به نظر می رسد طرف عرضه ها در معاملات این روزهای بازار سهام بسیار قوی تر از طرف تقاضا است. از دیگر سو، نقدینگی در بازار کم شده و متقاضیان پول نقد بیشتر از قبل شده اند. نقدشوندگی سهام کوچک و بزرگ بازار نیزکمتر شده و مجموع این عوامل در نهایت به تعمیق رکود دامن زده است.

حمایت حقوقی ها از گروه خودرو

در معاملات روز یکشنبه بازار بورس با حالت رو به رشد کار خود را آغاز کرد. در گروه سیمانی و در گروه خودرویی نیز افزایش تقاضا مشاهده شد. در نماد ایران خودرو، بازارگردانی ۵میلیون سهمی بین حقوقی ها موجب رشد قیمت تا ۳درصد مثبت در قیمت ۲۶۷۵ریال شد. گروه فلزات اکثرا معاملات منفی را تجربه کردند. درمجموع شاخص کل با حمایت سنگین حقوقی در نمادهای لیدر گروه خودرو مثبت، ولی کلیت بازار منفی و کم حجم بود. در فرابورس نیز شاخص با رشد ۱,۷ واحد منفی به عدد ۸۳۵ واحد رسید.

ارزش معاملات نیز به عدد ۱۸۹۴ میلیارد ریال دست یافت. بیشترین تاثیر بر شاخص را هم نمادهای میدکو با ۲.۵۳واحد منفی و ذوب با ۱.۲۹واحد مثبت به عهده داشتند. بیشترین ارزش معاملات غیربلوک نیز به نماد ذوب با ۵۹.۴میلیارد ریال تعلق گرفت.

ارتباط با نویسنده: sadrolgharavi@yahoo.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ZTjq2hgu
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه