پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران روز یکشنبه اندکی بالا رفت و با 37 واحد رشد به جایگاه 79 هزار و 48 واحد رسید و حجم معاملات به بیش از یک میلیارد دادوستد افزایش یافت. بازار سهام در آخرین روزهای باقی مانده تا سررسید موعد تسویه معاملات اعتباری کارگزاری ها شاهد تکاپوی برخی معامله گران برای نقد کردن دارایی ها و شناسایی بازدهی های کسب شده در روزهای اخیر بود. همزمان برخورد قیمت سهام در برخی نمادهای پیشرو با مقاومت های تکنیکالی باعث شد امروز فرصتی برای اصلاح کوتاه مدت قیمت سهام فراهم شود.

شاخص کل در سرعت گیر کانال 79 هزار

نکته جالب در این میان حجم گرفتن معاملات بازار سهام و لمس شدن ضعیف نقدینگی های پارک شده در تالار شیشه ای است. در گروه پتروشیمی ها، پتروشیمی شیراز همزمان با زمزمه هایی مبنی بر افزایش قیمت اوره شاهد شکل گیری صف خرید ناپایدار همزمان با حمایت حقیقی ها بود. اهالی تالار معتقدند در صورت تداوم روند صعودی در نرخ های جهانی می توان به ادامه رشد قیمت های سهام گروه های مذکور امیدوار بود، اما در صورتی که نرخ های جهانی نتواند به تبع اظهار نظرهای مشاوران و سخنگوهای حاضر در کنار رئیس جمهوری آمریکا به روند صعودی ادامه دهد، احتمالا شرایط متفاوت تری رقم خواهد خورد.

عرضه های حقوقی هامانعی برای رشد قیمت سهام شرکت ها

با مشخص شدن سیاست های کوتاه مدت ترامپ و حزب حاکم بر عرصه سیاسی و اقتصادی آمریکا، بازارهای مالی و بورس های جهانی همچنان دچار تلاطم و نوسان های شدیدی شده و قیمت ها هر لحظه در حال تغییر هستند، به طوری که در معاملات دیروز بورس لندن، قیمت هر تن مس از سطح 6000 دلاری نیز فراتر رفت ولی مجددا به سطح 5500دلاری برگشت. طلا نیز دچار تب و لرزهای شدیدی شد که اختلاف قیمت بیش از 100 دلاری این فلز طی فقط سه روز کاری، گواهی بر این امر است. در بورس تهران اما بیشتر فعالان حقیقی بازار برای خرید و سرمایه گذاری در سهام فولادی، معدنی و سنگ آهنی صف کشیده اند، به طوری که به رغم عرضه های سنگین صورت گرفته در کلیه نمادهای معدنی و فولادی، کلیه عرضه ها با عطش سیری ناپذیر خریداران مواجه بود. این در حالی است که با کاهش مجدد بهای بورس های کالایی در بازارهای جهانی، انتظار می رود روند افزایشی قیمت سهام در بسیاری از شرکت های مرتبط متوقف شود و عرضه های سنگین تری نیز به طور بالقوه از سوی بازیگران حقوقی بازار وجود دارد که می تواند مانعی برای ادامه رشد قیمتی سهام شود.

افزایش 2 واحدی آیفکس

ارزش معاملات فرابورس ایران به بیش از یک هزار و 673میلیارد ریال رسید. روز گذشته تعداد 181 میلیون ورقه بهادار در 17هزار و 632 دفعه در بازارها مورد مبادله قرار گرفت که ارزش آن به بیش از یک هزار و 673میلیارد ریال رسید. در معاملات دیروز بازار فرابورس شاهد روند رو به رشد شاخص کل نیز بودیم، به طوری که آیفکس در پایان بازار بیش از دو واحد افزایش یافت و در ارتفاع 837واحدی قرار گرفت. در حالی که نماد «مارون» به تنهایی تاثیر منفی 2.3واحدی بر آیفکس داشت اما به مدد تاثیر مثبت نمادهای معاملاتی «شراز»، «شاوان»، «خراسان» و «بمپنا» این نماگر رشد را در پایان بازار تجربه کرد.

در همین حال معاملاتی که در مجموع بازارهای اول، دوم و پایه صورت گرفت، رقم 324میلیارد ریال را در پی نقل و انتقال 98 میلیون ورقه سهم به ثبت رساند. در مجموع این سه بازار، در حالی نماد ذوب آهن بالاترین ارزش معاملاتی به میزان 23میلیارد ریال را شاهد بود که نماد ریل پرداز سیر بیشترین حجم نقل و انتقالات سهام به تعداد 9 میلیون ورقه را تجربه کرد. نماد «ذوب» همچنین به عنوان پربیننده ترین نماد معاملاتی شناخته شد. در این میان در بازار سهام فرابورس شاهد بازگشایی و توقف دو نماد بودیم؛ نماد معاملاتی شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام با موضوع افزایش سرمایه و اعمال تصمیمات مجمع مذکور در سامانه معاملاتی و ارائه اطلاعات پیش بینی با سرمایه جدید بازگشایی شد و در مقابل نماد معاملاتی شركت ریل پرداز سیر در پایان معاملات به منظور برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده صاحبان سهام در روز سه شنبه مورخ 25 آبان ماه متوقف شد. 

بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس نیز سهم 67درصدی از ارزش معاملات بازار را به خود اختصاص داد و تعداد 1.1 میلیون ورقه بهادار به ارزش حدود یک هزار و 127میلیارد ریال در آن مورد معامله قرار گرفت. در این بازار اوراق اجاره رایتل با دست به دست شدن 244هزار ورقه به ارزش 250میلیارد ریال در صدر اوراق قابل معامله ایستاد.

رصد معاملات اوراق تسهیلات مسکن نیز نشان می دهد قیمت هر ورقه تسه کمتر از 800 هزار ریال در بازار دادوستد شد. دیروز قیمت اوراق تسهیلات مسکن بین 775 تا 799 هزار در فرابورس دست به دست شد که بالاترین قیمت این اوراق به تسه مهر 95 و کمترین آن به تسه خرداد 93 اختصاص داشت.

ارتباط با نویسنده : sadrolgharavi@yahoo.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/GhgZIEWP
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه