پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

شاخص کل بورس تهران در معاملات خود به مدد معاملات بلوکی اندکی مثبت شد و رشد ناچیزی را تجربه کرد، اما همچنان سردی و بی‌انگیزگی در فضای تالار حافظ، سنگینی کرد. اما این روند ناچیز شاخص بورس مانع از حاکم شدن فضای سرد در تالار شیشه‌ای و انجام معاملات کم‌رمق سهامداران در بورس نشد. چنان که شاخص کل بورس باز هم مانند چند روز گذشته در نیمه کانال 61‌هزار واحدی در‌جا زد و به طور کلی دودلی برای صعود یا سقوط در معاملات این روزهای تالار شیشه‌ای به چشم می‌خورد و با وجود پیش‌بینی‌های مثبت برای نیمه دوم سال، در شش روز از مهر ماه شاهد رشد بی‌رمق شاخص کل در تالار حافظ هستیم.

24252352424252414245252525

این در حالی است که در روزهای گذشته هم به مدد معاملات بلوکی و کد به کد حقوقی‌ها بوده که نماگر بازار سهام اندکی مثبت شده است. چنان که روز‌گذشته در نماد معاملاتی سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی 30‌میلیون سهم به ارزش 8‌میلیارد و 595‌میلیون تومان و در نماد معاملاتی پتروشیمی مبین اندکی بیش از 28‌میلیون سهم به ارزش 8‌میلیارد و 595‌میلیون تومان از سوی حقوقی کد به کد شد. در عین حال در نماد معاملاتی ملی صنایع مس ایران نیز 5‌میلیون سهم به ارزش 604‌میلیون تومان از سوی حقوقی کد به کد شد.

خرید حقیقی‌ها در گروه بانک

در معاملات روزگذشته بازار سهام و در گروه بانک روندی متعادل، ثابت و کم‌حجم حاکم بود به طوری که با معامله 25.7‌میلیون سهم، بانک صادرات ایران بیشترین حجم معاملات را داشت. نکته قابل توجه در گروه بانکی اینکه روز‌گذشته حقیقی‌ها در این گروه خریدار بودند. از جمله خبرهای پیرامون گروه بانک اینکه بانک دی در آخرین گزارش خود پیش‌بینی سود هر سهم را ۴۲۲ ریال اعلام کرده که نسبت به آخرین گزارش، کاهش ۱۲‌درصدی نشان می‌دهد. این شرکت در دوره سه ماهه توانسته تنها به ۴‌درصد از پیش‌بینی‌هایش برسد. در عین حال بانک سامان در نظر دارد سرمایه خود را ۲۱درصد افزایش دهد و در حال حاضر مجوز این افزایش سرمایه از سازمان بورس دریافت شده و در انتظار ثبت نزد اداره ثبت شرکت‎هاست.

تشکیل صف‌های خرید در گروه حمل‌و‌نقل

در گروه خودرو اکثر نمادها با روندی نزولی معامله شدند. معاملات این گروه بسیار کم حجم بود به طوری که با معامله 13.6‌میلیون سهم، پارس‌خودرو بیشترین حجم معاملات این گروه را به خود اختصاص داد. در گروه حمل‌و‌نقل، در پی سخنان وزیر راه و شهرسازی درباره برداشته شدن تحریم‌ها علیه ایران در حوزه دریایی تمام نمادها مثبت معامله شدند. توسعه خدمات دریایی و بندری سینا، حمل‌و‌نقل بین‌المللی خلیج‌فارس و حمل‌و‌نقل پتروشیمی که از اواسط بازار با صف خرید مواجه بودند، توانستند صف خرید را تا پایان معاملات حفظ کنند. همچنین معاملات گروه حمل‌و‌نقل نسبت به روزهای گذشته پرحجم انجام گرفت به‌طوری‌که با معامله 5و9‌میلیون سهم، کشتیرانی ایران رکورد جدیدی برای خود به ثبت رساند. شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا که طی هشت‌ماه حضور در فرابورس با بازدهی ۳۵۶‌درصدی سهام مواجه شده، در مورد انعقاد دو قرارداد جدید در نوشهر اقدام به شفاف‌سازی کرده اما تاکید کرده این رویداد هیچ اثر مالی در صورت‌های مالی ۹۳ ندارد. در گروه انبوه‌سازی معاملات تمام نمادهای گروه به جز سخت آژند و توسعه شهری توس‌گستر در بازه مثبت و صعودی انجام گرفت. همچنین معاملات گروه با حجم بیشتری نسبت به گذشته صورت گرفت به‌طوری‌که با معامله 8‌میلیون سهم، سرمایه‌گذاری بیشترین حجم معاملات را داشت و به همراه تعدادی از هم گروه‌هایش با صف خرید، معاملات را به پایان رساند.

رشد 5 واحدی شاخص آیفکس

در معاملات ششم مهرماه فرابورس شاخص آیفکس پس از افت و خیز‌های کوتاه با رشد 5.4 واحدی نسبت به روز قبل روی عدد 686.54 ایستاد. بیشترین حجم معاملات مربوط به معامله 6‌میلیون و 130‌هزار سهم گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان بود و بیشترین ارزش معاملات به میزان 38‌میلیارد و 690‌میلیون ریال در اختیار پتروشیمی مارون بود. این در‌حالی‌است که بیشترین افزایش قیمت مربوط به سهام روان فن‌آور و پس از آن مینو شرق و آ.‌س. پ بود. از سوی دیگر، نیرو سرمایه، قند شیروان و قند چهارمحال با بیشترین افت قیمت روبه‌رو شدند.

گفتنی است، در روز گذشته شاهد بازگشایی نماد قاسم ایران پس از برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده بودیم و نماد معاملاتی شرکت کی بی‌سی با توجه به تغییر پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی 1394 متوقف شد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/FkBPmcf2
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه