پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران مانند برخی از روزهای معاملاتی، ابتدا با افزایش و سپس با کاهش مواجه شد تا درنهایت به رشد پنج واحدی اکتفا کند. نگاه کوتاه‌مدت برخی از سهامداران بورسی از یک‌سو و عدم اطمینان تعداد زیادی به سرمایه‌گذاری در بورس سبب ماندگاری شاخص کل در کانال 66 هزار واحد شده است. در بازار کم‌رمق دیروز حجم و ارزش معاملات افت کرد. حجم اندک معاملات و ارزش روزانه‌ آن در بازار سهام در حالی است که این بازار بر مدار سردرگمی و ابهام گام برداشته و انتظار دارد پس از اعلام گزارش‌های عملکردی شش ماهه مسیر خود را بازیابد.

در عین حال در معاملات روز گذشته سه گروه شیمیایی‌ها، خودرو و بانک‌ها با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه‌های صنعتی قرار گرفتند. همچنین سه شاخص انتشار و چاپ، حمل‌و‌نقل و فلزات اساسی با بیشترین رشد در بالای جدول شاخص‌های صنعتی قرار گرفتند. در نماد پتروشیمی مبین 19.5 میلیون سهم از کد معاملاتی شرکت‌های تابعه هلدینگ خلیج‌فارس میان شرکت‌های تابعه دیگر جابه‌جا شد. در نماد گسترش نفت و گاز پارسیان نیز سهامدار عمده 16 میلیون سهم را کدبه‌کد کرد. در صنعتی مینو نیز 4.5 میلیون سهم از سوی حقوقی کد‌به‌کد شد. در نماد معاملاتی ایران‌ترانسفو نیز اندکی بیش از 4 میلیون سهم کدبه‌کد شد. پتروشیمی خارک اما نظاره‌گر کدبه‌کد شدن 2.5 میلیون سهم از کد حقوقی خود بود.

رشد شاخص فرابورس

در جریان معاملات روزگذشته فرابورس ایران، 66میلیون ورقه بهادار به ارزش بیش 853 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت. آیفکس درحالی با رشد به رقم 776.09 واحد رسید که پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان با معامله 10 میلیون و 810 هزار برگه بیشترین حجم و سرمایه‌گذاری میراث‌فرهنگی با 32 میلیارد و 260 میلیون ریال معامله، بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند. بیشترین افزایش قیمت روز پایانی معاملات هفته مربوط به رشد قیمت سهام نیروسرمایه، مینو شرق و فولاد آلیاژی یزد بود و پتروشیمی مارون بیشترین تأثیر مثبت را در شاخص فرابورس داشت. از سوی دیگر، بیمه نوین، شمال شرق شاهرود و تدبیرگران فارس و خوزستان با بیشترین افت قیمت روبه‌رو شدند و اوراق تسهیلات مسکن هم در بازه 700 تا 730 هزار ریال خریدوفروش شد.

خریدهای حقوقی در گروه بانک

در گروه بانک و مؤسسات اعتباری معاملات تقریباً تمام نمادها در حوالی قیمت صفر تابلو انجام گرفت گرچه در طول روز نوساناتی در برخی از سهم‌ها اتفاق افتاد، به‌طور کل معاملات کم‌حجمی در گروه بانک انجام شد و شاهد خریدهای حقوقی در این گروه بودیم. با معامله تنها 27 میلیون سهم، بانک صادرات ایران پرحجم‌ترین نماد معاملاتی گروه بود. در گروه خودرو و ساخت قطعات معاملات بی‌جان و کم‌حجم انجام گرفت. اکثر نمادها در پایان معاملات در بازه منفی قرار گرفتند و با معامله 20.9 میلیون سهم، پارس‌خودرو پرحجم‌ترین نماد معاملاتی گروه بود. در اواخر بازار شاهد حرکتی صعودی در سهم سرمایه‌گذاری رنا بودیم. نمادهای گروه حمل‌و‌نقل از نظر بنیادی در وضعیت خوبی به سر می‌برند و خبر‌های خوبی از این گروه با توجه به بیشترین تأثیر از توافق هسته‌ای به گوش می‌رسد. تایدواتر خاورمیانه و کشتیرانی ایران همچنان مثبت معامله می‌شوند. با معامله 1.8 میلیون سهم تایدواتر خاورمیانه پرحجم‌ترین نماد معاملاتی گروه بود.

خاموش شدن کوره‌های گروه سیمان

در گروه سیمان روزگذشته خبری مبنی بر خاموش شدن کوره‌های شش کارخانه سیمان منتشر شد. کارخانجات سیمان اردبیل، سیمان تهران، سیمان ارومیه، سیمان مازندران، سیمان شرق و سیمان پیوند گلستان به دلیل کمبود نقدینگی و هزینه‌های بالای تولید کوره‌های خود را خاموش کرده و کلینکر تولید نمی‌کنند. مسئول امور سهام شرکت سیمان شرق به‌عنوان یکی از شرکت‌هایی که نام آن بین این اسامی وجود داشت، اظهار داشت: هیچ‌یک از دو کوره تولید کلینکر کارخانه خاموش نشده و درحال حاضر مشغول به فعالیت است.

وی با اشاره به انباشت تولیدات سیمان در انبارها گفت: بازار داخلی سیمان دچار رکود و مشکل شده و تنها راهکار برای بهبود این وضعیت تمرکز بر افزایش صادرات محصولات است که البته مشکلات صادرات هم کم نیست و در شرایط فعلی در کنار افزایش صادرات ناچار به کاهش ظرفیت تولیدات خود هستیم تا مشکلات نقدینگی و سرمایه در گردش کاهش یابد. سیمان شرق طی روزهای اخیر رشد خوبی داشت و روز گذشته نیز حوالی سقف قیمت روزانه معاملات را به پایان رساند. سایر نمادها نیز در حوالی صفر تابلو معامله شدند. در گروه فلزات اساسی اکثر نمادها در بازه مثبت معامله شدند و با معامله 8.4 میلیون سهم، ملی صنایع مس ایران پرحجم‌ترین معاملات گروه را به خود اختصاص داد. معاملات ذوب‌آهن اصفهان هم در بازه مثبت انجام گرفت.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/FPhZQclU
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه