پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

روز سه شنبه شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران از ابتدای شروع معاملات روند صعودی را پیش گرفت و از کانال ۷۹ هزار واحدی بالاتر رفت، اما در ادامه با روند نزولی مواجه شد و در نهایت با ۱۴ واحد رشد نسبت به روز گذشته در رقم ۷۸ هزار و ۹۸۳ واحدی قرار گرفت. در عین حال شاخص کل هم وزن ۶۲واحد افت کرد و به رقم ۱۵ هزار و ۴۷۰واحدی رسید.

در معاملات چهارمین روز بورس اوراق بهادار تهران در این هفته، اکثر نمادها در گروه خودرو شاهد افت قیمت پایانی بودند. بدین ترتیب در گروه خودرو اکثریت قریب به اتفاق نمادها شاهد ریزش قیمت ها بودند. در این گروه ۱۴۷ میلیون و ۸۸۶ هزار سهم به ارزش بیش از ۱۸ میلیارد در ۱۱ هزار و ۲۲۸ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

در گروه محصولات شیمیایی که صحبت ها در مورد نرخ خوراک پتروشیمی  در روزهای گذشته شرایط نوسانی را برای آنها به وجود آورده بود، نمادهای این گروه افت و خیزهای بسیاری را تجربه کردند. با این حال اکثر نمادهای گروه پتروشیمی ها همزمان با تقویت تقاضا شاهد تعدیل قیمت ها در دامنه نوسان مثبت قیمتی بود، هرچند که تداوم عرضه حقوقی ها مانع از هرگونه صف خرید پایدار برای تک سهم های گروه پتروشیمی شد.

در این گروه پتروشیمی آبادان همچنان با حامی قدرتمند در برابر عرضه های تاپیکو روبه رو شده است. در گروه معدنی ها همسو با حمایت حقوقی ها در محدوده صفر تابلو، تک سهم های این گروه در مثبت کامل معامله شدند.

در گروه شوینده ها افزایش آرام حجم معاملات و جمع آوری سهام این گروه در حالی اتفاق افتاده است که تقاضا برای بنزن در بورس کالا و انتظار برای افزایش قیمت این ماده برای گروه شوینده ها تحلیل ها برای افزایش سودآوری در این گروه را پررنگ تر کرده است.

روند معاملات دلسردی سهامداران را افزایش داد

روز گذشته بازار سهام شاهد معاملاتی کم رمق و با حجم معاملات ناامیدکننده بود؛ با این همه آنچه تعجب همگان را در پی داشت اینکه با وجود روند نزولی قیمت سهام در کلیت معاملات اما شاخص کل بازار با چراغ سبز حقوقی ها زیر سایه معاملات درون گروهی مواجه شد. بدین ترتیب در معاملات روز سه شنبه، بازار سهام بازاری بی رمق و کم حجم بود که با حمایت برخی حقوقی ها با سبز  پوش شدن شاخص کل بورس با وجود روند منفی حاکم بر کلیت معاملات مواجه بود.

در این بین با توجه به سیاست ها برنامه های متولیان بازار سهام در خصوص انجام معاملات بلوکی جهت نگهداری شاخص کل بورس در محـــدوده ای مشخص، رفته رفته عرصه بر سهامداران و اهالی بازار سهام تنگ تر می شود و با تداوم این سیاست ها و پایداری روند نزولی ارزش سهام شرکت ها، روز به روز بر ضرر و زیان آنها افزوده می شود که به نظر می رسد این شرایط کم کم با زمزمه بازگشایی نماد معاملاتی بانک ها نامناسب تر خواهد شد و سهامداران را بیش از پیش دلسرد خواهد کرد.

رشد ارزش معاملات فرابورس

روز گذشته نقل و انتقال 139 میلیون ورقه به ارزش 3 هزار و 410 میلیارد ریال، ماحصل معاملات فرابورس ایران در 12 هزار و 827 دفعه بود که از رشد قابل ملاحظه ارزش دادوستدها حکایت داشت. در جریان معاملات روز سه شنبه 14 دی ماه عرضه عمده چهار سری اسناد خزانه اسلامی در نمادهای «اخزا74»،«اخزا84»، «اخزا94» و «اخزا104» صورت گرفت که فروشنده آن تامین سرمایه بانک ملت و ارزش مجموع معاملات 938 میلیارد و 660 میلیون ریال بود.

همچنین در بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس 3میلیون ورقه به ارزش تقریبی 2 هزار و 896 میلیارد ریال معامله شد که اسناد خزانه اسلامی مرحله نهم با معامله 201 هزار ورقه به ارزش 173 میلیارد ریال بالاترین حجم و ارزش معاملاتی را در این بازار تجربه کرد. در بازارهای اول، دوم و پایه فرابورس روز گذشته در حالی نزدیک به 43 میلیون ورقه به ارزش 195 میلیارد ریال دادوستد شد که بازار دوم خود را آماده بازگشایی نماد «غشهداب» مربوط به شرکت کشت وصنعت شهداب ناب خراسان در جریان معاملات امروز می کند.

در این میان رصد معاملات صورت گرفته در این سه بازار فرابورس نشان می دهد نماد «ذوب» در عین حال که به عنوان پربیننده ترین نماد معاملاتی لقب گرفت، همچنین بیشترین حجم معامله را نیز با دادوستد نزدیک به 5 میلیون سهم تجربه کرد. نماد «کیمیا» مربوط به شرکت کیمیای زنجان گستران نیز بیشترین ارزش معاملات را به میزان 33 میلیارد ریال به ثبت رساند

. بالاترین رشد قیمتی نیز در حالی به نمادهای «فزرین» و «ساینا» تعلق گرفته که نماد تازه بازگشایی شده «اپرداز» و نماد «خفناور» بیشترین افت قیمتی را شاهد بودند. شاخص فرابورس نیز افت یک واحدی را در عملکرد روزانه به ثبت رساند و به این ترتیب در ارتفاع 851واحدی ایستاد.

در صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله نیز سهامداران دادوستد 7 میلیون ورقه به ارزش 92میلیارد ریال را تجربه کردند. در این میان صندوق سرمایه گذاری آرمان آتی کوثر بالاترین حجم و ارزش معاملاتی را در میان ETFها تجربه کرد.

ارتباط با نویسنده: sadrolgharavi@yahoo.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Vxrh6Dpa
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه