یکی از هتلهای مجموعه آلوفت در نیویورک از سیستمی بسیار مدرن و بهروز برای خدمترسانی به مشتریان خود استفاده میکند. شیوه خدماترسانی این گونه است که هر شکلک (emoji) برای یک سرویسدهی استفاده میشود. مجموعه هتلهای آلوفت که متعلق به گروه starwood است ایده استفاده از این فناوری را به مشتریان خود که در هتل آلوفت نیویورک واقع در منهتن اقامت دارند، داده است.
این سیستم برای افرادی که به زبان انگلیسی مسلط نیستند یا هنگامی که افراد احساس خستگی میکنند بسیار مفید است. فرستادن تنها یک شکلک به آنها این امکان را میدهد تا درخواست خود را به خدمات هتل ارائه دهند و وسایل مورد نیازشان را تهیه کنند.
این سیستم به 6 بخش تقسیم میشود: شارژر تلفن همراه، وسایل حمام (مسواک، ریشتراش و...)، جعبه نیازهای دارویی (آب ویتامینه، قرص مسکن و...)، آبنبات، بستهای برای سفرهای درونشهری که شامل کارت مترو و نقشه است و یک جعبه غافلگیری. قیمت این بستهها بین 9 تا 27 یورو است. برای سفارش کافی است مهمانان یکی از شکلکهای تعیین شده برای هر یک از گروهها را به همراه شماره اتاق به پذیرش بفرستند. پس از تأیید پیام و اطمینان از صحت پیام فرستاده شده، به درخواست مشتری پاسخ داده میشود. «برایان مک گنیس»، یکی از اعضای گروه starwood میگوید: ما همواره به دنبال روشهای مختلف برای بهبود شرایط اقامت در هتل هستیم.
این مجموعه به دنبال گسترش این سرویس در سایر شعبات خود در آمریکا، اروپا و آسیا است. در سال 2014 آلوفت نوآوری دیگری را در شعبه کالیفرنیا عرضه کرد؛ آنها از یک روبات برای ارتباط بین مشتریان و ارائهدهندگان خدمات استفاده کردند. این روبات میتوانست لوازم درخواستی مشتریان را به آنها برساند.