نزدیک نوروز که میشود، همه لباس نو بر تن میکنیم تا تغییراتمان بهتر و بیشتر مشاهده شود. ممکن است حتی وسایل منزل هر سال تغییری را تجربه کنند اما این قضیه در خصوص خودروها کمی متفاوت است. خودرو را هر سال نمیتوان تعویض کرد اما میتوان با تمیز کردن و همچنین براق کردنش جلوهای خاص به آن ببخشید. اگر در حوزه مدیریت کارواش فعال هستید، حتما این گزارش را بخوانید تا با راهکــارهــایی در خصــوص افزایش مشتری آشنا شوید.
وقتی همه آراستگی را دوست دارند
در ایام پایانی سال همه دوست دارند خودرویی که در اختیار دارند، تمیز و آراسته باشد. به همین دلیل آن را به شما میسپارند تا شما این کار را انجام دهید. در قدم اول باید بدانید که سرتان بسیار شلوغ خواهد شد و شما باید در این زمان از افراد بیشتری برای اینکه کار مشتری راه بیفتد، کمک بگیرید. افزایش تعداد کارمندان با زمان ارائه خدماتی که ارائه میدهید رابطه مستقیم دارد؛ پس حتما آن را جدی بگیرید.
در مرحله دوم توجه داشته باشید که محدودیت زمان و افزایش تعداد مشتریانی که به شما مراجعه میکنند، نباید روی کیفیت کارتان تاثیر بگذارد. حتی باید بیشتر از گذشته کارتان به چشم بیاید. متاسفانه برخی کــارواشهای خدماتدهنده در این ایام به دلیل افزایش مشتری نرخ خدمات خود را افزایش میدهند اما شما نه تنها این کار را انجام ندهید، بلکه تخفیف کوچکی هم در نظر بگیرید. این تخفیف باید به اطلاع عموم رسانده شود. این کار را میتوانید از طریق مشتریانی که قبلا از شما خدمات دریافت کــردهاند و شمــاره تماس آنها در سیستم پیامکیتان ثبت شده انجام دهید و برای افرادی که نخستینبار است وارد مجموعه شما شدهاند، موضوع را از طریق یک کاغذ A4 به اطلاعشان برسانید.
معجزه امانتداری
افرادی که وارد کارواش میشوند ممکن است نتوانند وسایل شخصی خود را از خودرو جمعآوری کنند. شما میتوانید با قرار دادن برگهای مبنی بر اینکه تمام وسایل خودروی شما نزد ما محفوظ خواهد بود اعتماد مشتری را در این زمینه جلب کنید. بر دیوار همه کارواشها نوشته شده باید مراقب وسایل شخصی خود باشید؛ در غیراین صورت کارواش مسئولیتی را قبول نخواهد کرد، اما شما بر خلاف رویه همه عمل کنید و به قول معروف بر خلاف جریان آب شنا کنید. این اعتماد زمانی تکمیل خواهد شد که همه مجموعه کارواش با دوربین مدار بسته کنترل شود.
در نظر گرفتن محلی برای نشستن مراجعان
بیشتر مشتریانی که به کارواشها مراجعه میکنند در مدت زمان دریافت خدمات باید بایستند اما شما میتوانید با تعبیه کردن چند صندلی و یک سایبان بزرگ از آنها جهت دریافت خدمات استقبال کنید. حتی میتوانید در مدت زمانی که مشتریان در مجموعه کارواش هستند دستور دهید با یک چای یا یک قهوه پذیرایی شوند.
لوازمی مانند کفی خودرو یکی از وسایلی است که باید در مجموعه شما باشد تا راه را برای برخی مشتریان کوتاه کند. برخی خودروها ممکن است با ورود به مجموعه شما نگاهشان به این وسایل بیفتد و قصد تعویض داشته باشند. حتی اگر از فروش و عرضه این محصولات هیچ سودی عایدتان نشود، اما فرد از اینکه وارد یک مجموعهای میشود که همه چیز در آن وجود دارد ابراز رضایت خواهد کرد.
ارائه خدمات در محل
با توجه به حجم کارهایی که معمولا در آستانه نوروز انجام میشود، اغلب افراد با محدودیت زمان مواجه میشوند. از این رو ممکن است برخی افراد برخلاف میل باطنی شان وقتی برای دریافت خدمات کارواش نداشته باشند. شما میتوانید این پیشنهاد را به مشتری بدهید که خودروی او در منزلش شسته خواهد شد. برای اینکه بتوانید این کار را انجام دهید به وسایل خاصی نیاز دارید. آن وسایل شلنگ آب و ظرف کف و... نیست. آن وسایل شامل چند تکه ابر و موادی به نام نانو است که به شستوشوی بدون آب در بخش خودروها معروف است. مواد نانو باعث میشود که خودرو دیرتر خاک بگیرد و براقی زیادی را متوجه خودرو میکند.
از این مواد برای خودروهایی که به مجموعه شما مراجعه میکنند نیز استفاده کنید تا مشتری از هر لحاظ راضی شود. تنها وسیلهای که نمیتوانید آن را همراه داشته باشید برق است و باید از پریزهای موجود در پارکینگ یا محلی که مشغول شستوشوی خودرو هستید، استفاده کنید. فردی که به منزل مشتری میفرستید باید کاملا تحت نظارت شما باشد. بعد از اینکه کارگر شما از منزل مشتری خارج شد، حتما با مشتری تماس بگیرید و از چگونگی نحوه خدمات و میزان رضایت او جویا شوید. حتی میتوانید در صورت ناراضی بودن یک بار دیگر خدمات را برای مشتری بهصورت رایگان انجام دهید.
صندوق عیدی تشکیل دهید
با توجه به اینکه نزدیک ایام نوروز است، یک صندوق عیدی تشکیل دهید و از کارگران خود بخواهید که بهصورت مستقیم از مشتری عیدی طلب نکنند. این صندوق این اجازه را میدهد تا مشتری هر میزانی که دوست دارد بهعنوان عیدی بپردازد. حتی برخی مشتریان به پرداخت چنین مبالغی علاقه ندارند و این کار باعث میشود تا راحتتر وارد مغازه شما شوند.