سوخت و نوسانات قیمت آن یکی از بحثهای همیشگی تاکسیها و مسافران است؛ مسئلهای که در کشور ما همواره رانندهها به آن اعتراض داشتهاند و از آن گلایه میکنند. در سالهای اخیر دولت تلاش کرده تا سوخت CNG را جایگزین بنزین و گازوییل کند مسئلهای که شاید به دلایل حاشیهای همچنان ناکام مانده و گرایش مردم از بنزین به سمت CNG را سوق نداده است.
در همینحال به منظور گسترش استفاده از CNG، شرکت بهینهسازی مصرف سوخت گامهایی را از جمله ایجاد تسهیلاتی برای روی کار آمدن ١٤٠ هزار تاکسی پایه گازسوز (٦٠ هزار ون و ٨٠ هزار تاکسی) و همچنین تبدیل ١٧ هزار اتوبوس درونشهری دیزلی به گازسوز از محل تبصره دو بند «ق» بودجه برداشته است. این در حالی است که به نظر میرسد هم صنایع CNG داخلی برای تولید مخازن استاندارد و هم خودروسازان از توان و آمادگی کافی برای تحقق این طرح برخوردار هستند، از اینرو در این کلاف میخواهیم به سرمایهگذاران بالقوه این بخش پیشنهاد بدهیم که برای سرمایهگذاری در جایگاههای CNG آماده باشند و علاوه بر یک سرمایهگذاری امیدوارکننده، دغدغه طولانی بودن صفهای جایگاههای CNG را از بین