پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

بورس اوراق بهادار تهران در هفته گذشته معاملات نوسانی را تجربه کرد به‌گونه‌ای که سهام اکثر شرکت‌ها در یک محدوده نوسانی مشخص مثبت و منفی در حرکت هستند و با افت ۷/0‌درصدی برای پنجمین هفته متوالی شاهد ریزش شاخص کل بودیم. کمبود نقدینگی با توجه به ریسک‌های سیاسی و اقتصادی موجود همچنان مهم‌ترین معضل بورس است. در عین حال سهامداران فعلی تمایلی به عرضه سهام خود در قیمت‌های فعلی ندارند و قیمت سهام اغلب سهام شرکت‌ها با توجه به روند نزولی روزهای گذشته به نقطه جذابیت برای اهالی تالار رسیده و شاید معاملات هفته آتی را بتوان اندکی بهتر از هفته جاری عنوان کرد اما هنوز تا روند مورد انتظار باید صبر کرد.

گرچه زمانی که کنگره آمریکا، توافق را تأیید کند و همچنین در مجلس ایران هم تأیید شود و توافق وارد فاز اجرا شود، احتمال هیجانی شدن بازار در چند روز وجود دارد اما تا زمانی که آثار توافق در بخش واقعی اقتصاد مشاهده شود و بتواند در صورت‌های مالی شرکت‌ها به‌صورت افزایش سود و کاهش هزینه‌ها جا بگیرد، رشد واقعی و بنیادی شرکت‌ها و در پی آن بازار سهام شکل خواهد گرفت.

تعدیل‌های منفی در گروه پالایشی و فلزی

هفته گذشته گروه نفت و پالایشی همچنان در انتظار بازگشایی نمادهای متوقف بود. در این گروه پالایش نفت تهران که در سه ماهه اول امسال 20درصد از پیش‌بینی‌هایش را پوشش داد، در قیمت 460 تومان بازگشایی شد و تا محدوده 15‌درصد منفی نیز کاهش قیمت را تجربه کرد. نمادهای گروه استخراج کانه‌های فلزی معاملات منفی را دنبال کردند. در این گروه، معدنی و صنعتی چادرملو گزارش سه ماهه خود را ارائه داد و براساس آن سود هر سهم سال مالی 94 را با 21درصد تعدیل منفی 516 ریال پیش‌بینی کرد که طی این سه ماه توانست 34درصد این مبلغ معادل 177 ریال سود شناسایی کند. دلیل عمده این تعدیل منفی کاهش فروش عمدتا به خاطر کاهش نرخ‌های فروش و نیز کاهش 65‌درصدی درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها است. در گروه خودرویی‌ها معاملاتی نسبتا متعادل و رو به منفی در طی هفته ثبت شد و نمادهای این گروه معاملات به‌نسبت کم‌حجمی را تجربه می‌کنند. همچنین بانکی‌ها حرکتی الاکلنگی دارند و یک روز مثبت و روز دیگر منفی هستند. در گروه ساختمانی‌ها مسکن شمالغرب نخستین بودجه سال مالی منتهی به 31/6/95 را با تعدیل مثبت 25‌درصدی نسبت سود سال‌جاری منتشر کرد. این رشد عمدتا ناشی از پیش‌بینی فروش پروژه‌های دارای حاشیه سود بالا اعلام شده است. همچنین در گروه دارویی شاهد معاملات کم‌حجم در اکثر نمادها بودیم به‌طوری‌که نمادها در محدوده قیمتی صفر تابلو معامله می‌شدند که ازجمله خبرهای مهم گروه‌ها هستند و همچنین در هیچ گروه خاصی تقاضای قابل توجهی وجود نداشته است.

کاهش شاخص کل، رشد حجم و ارزش معاملات

در پایان معاملات هفته منتهی به 28 مردادماه1394، شاخص کل با 74/0‌درصد کاهش روبه‌رو شد. در پایان معاملات هفته منتهی به 28مردادماه 1394، شاخص کل با 485 واحد کاهش نسبت به هفته قبل، به رقم 65218 واحد رسید. شاخص بازار اول با 484 واحد کاهش به رقم 46217 واحد بالغ شد و شاخص بازار دوم با 265 واحد کاهش عدد 139487 واحد را تجربه کرد و به ترتیب با 04/1‌درصد 0.19‌درصد کاهش نسبت به هفته قبل مواجه شدند. در پنج روز کاری این هفته ارزش کل معاملات سهام و حق تقدم به 5199 میلیارد ریال بالغ شد که نسبت به هفته قبل 5/51‌درصد افزایش یافته است. در ضمن تعداد 2412 میلیون سهم و حق تقدم در 140 هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب 50درصد و 7درصد افزایش را نسبت به هفته گذشته تجربه کرد. همچنین ارزش معاملات نرمال به 5181 میلیارد ریال و حجم معاملات نرمال به 2408 میلیون سهم و حق تقدم رسید و به ترتیب 51‌درصد و 50‌درصد افزایش را نسبت به هفته گذشته ثبت کردند. بر این اساس تعداد 998677 برگه اوراق مشارکت به ارزش 9964198 میلیارد ریال معامله شد که به ترتیب 246درصد و 249درصد افزایش نسبت به هفته گذشته را نشان می‌دهد. طی هفته گذشته استخراج سایر معادن با 87/3‌درصد، ماشین‌آلات و دستگاه‌های برقی با 55/3‌درصد، مخابرات با 08/2‌درصد، رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن با 67/1‌درصد و ساخت محصولات فلزی با 53/0‌درصد بیشترین تغییر مثبت در شاخص صنایع را نسبت به سایر گروه‌ها به خود اختصاص دادند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/4hHAvKfu
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه