پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

سنگربندی در برابر هکرها

7 سال پیش ( 1395/5/26 )
پدیدآورنده : رویا پاک سرشت  

سال ها پیش وقتی صحبت از سرقت می شد، همه ما تصویری شبیه به این در ذهن خود تصور می کردیم؛ یک دزد با لباس های ترجیحا سیاه و تیره که در حال بالا رفتن از دیوار و تلاش برای سرقت اسباب و اثاثیه منازل است. اما این روزها، دزدی روش هایی گوناگون پیدا کرده و سرقت اطلاعات در فضای مجازی توسط سارقان اینترنتی و هکرها به موضوعی متداول تبدیل شده است.

چرا هکرها هر روز بیشتر می شوند؟

اغلب هکرها تمایل دارند با سرقت اطلاعات سایت های مشهور و مسدود کردن دسترسی کاربران اصلی، قدرت خود در مهارت های رایانه ای را به رخ دیگران بکشند. کم نیست تعداد هکرهایی که به سبب همین فعالیت ها شهرتی به هم زده اند و حتی محبوب هم هستند. برخی هکرها نیز با منافع مادی و کسب ثروت یک شبه به هک کردن اطلاعات مالی شرکت ها، موسسات مالی معتبر و مراکز تجاری می پردازند.

به نظر می رسد خطراتی که متوجه چنین سازمان هایی بوده به مراتب بیش از سازمان های عادی است. با این وجود برخی از هکرها هم هستند که بازدهی مثبت دارند. درواقع، تعدادی از هکرها با هدف باز پس گیری سایت های هک شده و ایجاد تعادل در فضای مجازی فعالیت می کنند.

برای مبارزه با فعالیت های مخرب هکرها در محیط های شغلی راهکارهای بی شماری وجود دارد، راهکارهایی که به مثابه نوعی سنگر فناورانه عمل می کنند و اطلاعات افراد را از گزند آسیب های مادی حفظ خواهند کرد.

در مورد انواع هکرها اطلاعات کسب کنید: بد نیست بدانید تمامی هکرها هم خطرناک و حرفه ای نیستند. درواقع بسیاری از اوقات هک های ساده و ابتدایی توسط دانشجویان تازه کار رشته های مرتبط با رایانه یا حتی نوجوانان بلندپرواز انجام می شود. بنابراین لازم نیست به محض مواجه شدن با این موضوع وحشت زده شوید. بهتر است، اول مطمئن شوید که هک شدن سیستم اداری شما واقعاً جدی و خطرناک است. همچنین به منظور پیشگیری از هک شدگی های ابتدایی، باید هر چند وقت یک بار رمز عبور خود را تغییر دهید، برنامه های امنیتی خود را به روز کنید و اقدامات امنیتی خود را هرگز لغو نکنید.

هر ایمیلی را باز نکنید: یکی از پرتکرار ترین و البته ساده ترین روش ها برای سرقت اطلاعات، استفاده از لینک های مخربی است که در قالب ایمیل، برای افراد ارسال می شود. بنابراین بازکردن ایمیل های غیرکاری، ناآشنا یا ایمیل هایی که در بخش نام فرستنده، شامل علامت هایی چون علامت سؤال، تعجب ، ویرگول و. . . هستند کاری اشتباه است.

کلمات عبور گوناگون استفاده کنید: پژوهش های آماری نشان می دهند اغلب کاربران، برای وب سایت های شغلی، ایمیل های شغلی و شخصی، رمز تلفن همراه و. . . از کدهای عبور یکسانی استفاده می کنند. این مسئله باعث می شود، کار برای هکرها بسیار ساده تر شده و با هک یک بخش از اطلاعات اینترنتی، بخش های دیگر نیز به شکلی پی درپی هک شوند.

نرم افزارهای آنتی ویروس نصب کنید: هر بار که نسخه ای جدید از برنامه های آنتی ویروس به بازار وارد می شود، مدتی طول می کشد تا هکرها موفق به شکستن رمز ورود این برنامه ها شوند. بنابراین با هربار به روزرسانی این برنامه ها، سرعت هک شدن اطلاعات خود را به حداقل رسانده و برای خود زمان می خرید. بد نیست برخی برنامه های متداول مثل Norton یا MacAfee را در رایانه خود نصب کنید.

درخواست های دوستی عجیب را نپذیرید: بسیاری از افراد که در عرصه تجارت شناخته شده و فعال هستند، دچار یک اشتباه مشترک می شوند. این افراد اغلب در شبکه های اجتماعی دنبال کنندگانی پرشمار دارند و پیغام های مختلف با لینک های گوناگونی را دریافت و باز می کنند. این نوع رفتار، ریسک آسیب پذیری این افراد را به شدت افزایش می دهد و باعث می شود، هکرها به راحتی در جمع دوستان مجازی آنها نفوذ کنند.

کارت های اعتباری تان را دریابید: افرادی که اغلب فعالیت های تجاری خود را در فضای مجازی انجام می دهند، چاره ای ندارند جز استفاده از رمز دوم کارت و درج اطلاعاتی همچون شماره کارت. این مسئله مشکل چندانی ایجاد نمی کند. مگر آنکه به سبب مناسبات تجاری به هر وب سایت جدیدی اطمینان کنید و اطلاعات خود را در وب سایت های غریبه بار گذاری کنید.

بدون خجالت قفل کنید: اگر جزو کارمندان رده بالا یا افرادی هستید که شغلی مرتبط با امور مالی یا اطلاعات مهم اداری دارید، بهتر است برای سیستم خود رمز بگذارید. این کار اهمیت زیادی دارد و نباید از این مسئله خجالت بکشید. درواقع بسیاری از کارمندان به سبب ملاحظات بین همکاران برای سیستم خود رمز نمی گذارند اما پس از ربوده شدن اطلاعات مختلف از اقدام خود به شدت پشیمان خواهند شد.

ارتباط با نویسنده: royapakseresht@gmail.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/oA6cdHVO
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه