یکشنبه, ۱۷ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 7 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

عضو شورای ستاد توسعه فناوری انرژی‌های نو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ساخت سلول خورشیدی با حمایت این ستاد در داخل کشور خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، ابراهیم سلیمانی عضو شورای ستاد توسعه فناوری انرژی‌های نو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره ضرورت استفاده از انرژی خورشیدی اظهارکرد: انرژی خورشیدی در کشور ما نه تنها مسئله‎ای اقتصادی است، بلکه با واقعیتی که امروز درباره آب روبه‌رو هستیم، حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه تنها ستاد توسعه فناوری انرژی‌های نو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از فعالیت‌ در عرصه انرژی خورشیدی حمایت کرد، گفت: به جهت مشکلات آبی که در کشور وجود دارد تا 20 سال آینده مهاجرت انسان‌ها را شاهد خواهیم بود. اطراف پایتخت خالی از سکنه می‌شود و ناگزیر به استفاده ازسیستم‌های غیر‌متمرکز تولید انرژی خواهیم شد.

وی که فعالیت‌های تحقیقاتی و علمی کارخانه تولید فیبرنوری و برق خورشیدی را برعهده داشته است، توضیح داد: مالکیت این کارخانه با شرکت مخابرات بود و در آن زمان بهترین مرکز تولید محسوب می‌شد، اما به دلایل متعدد از فعالیت باز ایستاد.

استفاده از انرژی خورشیدی اقتصادی‌تر است

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران همچنین اظهار کرد: موضوع انرژی خورشیدی روزبه‌روز در دنیا اقتصادی‌تر می‌‌شود و با توجه به اهمیت آن برای کشاورزی و آبیاری راه فراری از آن وجود ندارد.

سلیمانی تصریح کرد: درهر ثانیه تقریبا 1/1 در 10 به توان 20 کیلووات ساعت انرژی از خورشید ساطع می‌شود که تنها یک دو میلیاردم این انرژی به سطح بیرونی جو زمین برخورد می‌کند و این انرژی معادل 1/5 در 10 به توان 18 کیلووات ساعت در سال است. وی با بیان اینکه ایران یکی از کشورهای با پتانسیل بالا در زمینه دریافت انرژی خورشیدی و در نواحی پرتابش واقع شده است، افزود: در کشور ما به جهت اینکه به‌کارگیری یک صنعت احتیاج به فعالیت مستمر و دائم دارد، از انرژی خورشیدی استفاده کافی نشده است.

عضو شورای ستاد توسعه فناوری انرژی‌های نو معاونت علمی همچنین بیان کرد: درحال حاضر وزارت نیرو قیمت تضمینی خرید برق را به 440 تومان برای هر کیلووات ساعت رسانده است، ولی با تورم موجود فکر نمی‌کنم تولیدکنندگان برای تولید این محصولات حاضر به سرمایه‌گذاری باشند. به گفته وی، قیمت، عرضه، تقاضا و تحقیقات در زمینه تولید محصولات داخلی هر کدام حلقه‌ای از زنجیره تولید هستند که ایجاد مانع برای هریک موجب گسسته شدن زنجیره می‌شود.

اولویت با تولید سلول فتوولتائیک است

سلیمانی مهم‌ترین اولویت کشور در بحث انرژی نو را سلول‌های فتوولتائیک دانست و افزود: سلول فتوولتائیک، نور خورشید را به طور مستقیم به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کند و برای دسترسی به این دانش در کشور باید آزمایشگاه‌های فعال کشور در این عرصه با سرمایه‌گذاری تکمیل و استاندارد شوند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/WIDmALZX
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه