چهارشنبه, ۱۳ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Wed, 3 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

سفید بالک ها با سرما می روند

7 سال پیش ( 1395/6/25 )
 

تابستان به روزهای آخرش رسیده اما سفید بالک ها یا همان مگس های سفید حتی با وجود کاهش دما از تهران خداحافظی نکرده اند؛ حشراتی که حالا سابقه حضورشان به سه سال می رسد و به گفته عیسی فرهادی، فرماندار تهران ناقل بیماری نیستند و با آمدن فصل سرما از بین می روند. فرهادی صبح روز گذشته در همین راستا در کارگروه ویژه مقابله با سفیدبالک ها در تهران از تهیه طرح جامع مقابله با سفیدبالک ها توسط وزارت جهاد کشاورزی، محیط زیست و دانشگاه علوم پزشکی در آینده نزدیک خبر داد.

فرهادی گفت: جلسات متعددی در خصوص مقابله با سفیدبالک ها برگزار شده، اما تاکنون متولی مقابله با این حشرات به طور کامل مشخص نشده است. سابقه حضور این حشرات در تهران بالغ بر سه سال شده و با توجه به اینکه هر ساله در بحث آب و هوا بارندگی ها کاهش داشته شرایط بدتر شده است. باید جلسات کارشناسی مقابله با این حشرات به صورت دائمی و مستمر ادامه پیدا کند. بی تردید نباید ورود به فصل زمستان و از بین رفتن این حشرات در سرما باعث شود جلسات مقابله با این حشرات برگزار نشود.

وی تاکید کرد: باید طرح جامع مقابله با سفیدبالک ها توسط وزارت جهاد کشاورزی، محیط زیست و دانشگاه علوم پزشکی هر چه زودتر تهیه شود و در مرحله اجرا شهرداری باید صفر تا 100 هزینه ها را پرداخت کند. در حال حاضر نیز شهرداری تهران اقدامات مناسبی را انجام داده اما کفایت نمی کند.

فرماندار تهران با تاکید بر لزوم همکاری همه دستگاه ها از جمله اماکن نظامی، دانشگاه ها، بیمارستان ها و... با شهرداری تهران گفت: هر یک از این اماکن که نیاز به هماهنگی داشته باشند توسط معاون عمرانی فرمانداری اقدامات لازم انجام می شود تا در موضوعاتی مانند جمع آوری برگ ها، شست وشو و سم پاشی ها این دستگاه ها با شهرداری به عنوان مجری طرح همکاری لازم را داشته باشند.

فرهادی با اشاره به اهمیت موضوع آگاهی و اطلاع رسانی به عموم مردم گفت: بی تردید مشارکت شهروندان در مقابله با حشرات نقش بسزایی خواهد داشت. او همچنین گفت که باید در مقابله با این حشرات از تجربه سایر کشورها نیز استفاده شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/gonplRzi
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگراماجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه