شرکت مایکروسافت سرویس پردازش ابری Azure Media Analytics را بهصورت عمومی عرضه کرد و آن را بهعنوان خدمات گفتاری و بصری رایانهای برای تحلیل فایلهای ویدئویی ارائه کرد. به گزارش همکاران سیستم، این سرویس بهصورت متفاوت عمل میکند و از تصویر ثابت گرفته تا هرگونه حرکت را تشخیص میدهد، چهره افراد را شناسایی میکند و میزان احساسات مختلف از جمله شادی، غم، تعجب، خشم، تحقیر، ترس و نفرت را در آنها شناسایی میکند.
سازمانهایی که تصاویر ویدئویی را برای آموزش، تعامل بیشتر مشتریان یا نظارت هرچه بیشتر ذخیره میکنند، میتوانند این سرویس پردازش ابری را مورد استفاده قرار دهند. به گفته مایکروسافت، این کسبوکارها نیازمند روش جدیدی برای جستوجو و تحلیل حجم گسترده اطلاعات خود هستند. مدیر پروژه Azure Media Services توضیح داد: «ما این سرویس را مبتنی بر بازخوردها و الزامات مشتریان در صنایع مختلف، از امنیت عمومی گرفته تا خدمات دولتی و فروش محصول، آموزش و خودرو توسعه دادهایم.