پنجشنبه, ۱۱ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Thu, 1 Aug(8) 2024 /
           
فرصت امروز

مجلس سنای ایالات متحده برای محافظت از کودکان در برابر آسیب های شبکه های اجتماعی، قانون ایمنی آنلاین کودکان (KOSA) و قانون حفاظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان و نوجوانان (COPPA 2.0) را تصویب کرد.

«چاک شومر»، رهبر اکثریت سنای ایالات متحده آمریکا، پیش از رأی گیری، در سخنرانی خود گفت: «سنا به قول خود در قبال هر پدر و مادری که فرزندش را به دلیل خطرات شبکه های اجتماعی از دست داده است، عمل می کند.» او همچنین از مجلس خواست در سریع ترین زمان ممکن این دو لایحه را تصویب کند.

قانون ایمنی آنلاین کودکان مهم‌ ترین قانون شرکت‌ های فناوری

KOSA قانون مهمی است که گروهی از والدین آسیب دیده در پیشبرد آن نقش مهمی داشتند. آن ها در ملاقات با قانون گذاران و برگزاری جلسات همچنین نمایش عکس هایی از فرزندان خود که در بسیاری از موارد به دلیل آسیب های شبکه های اجتماعی خودکشی کرده اند، خواستار تصویب این قانون شده اند.

والدین می گویند که لایحه ای مانند KOSA می توانست فرزندانشان را نجات دهد و امیدوارند همین کار را برای کودکان دیگر انجام دهد.

خواسته های مطرح شده از شبکه های اجتماعی در قانون ایمنی آنلاین کودکان

KOSA برای پلتفرم های اینترنتی که کودکان از آن ها استفاده می کنند، نوعی «وظیفهٔ مراقبت» ایجاد می کند و از آن ها می خواهد محصولات خود را به شیوه «معقولانه ای» طراحی کنند که منجر به کاهش آسیب هایی ازجمله قلدری سایبری و تبلیغ مواد مخدر شود.

همچنین شرکت هایی مانند متا باوجود قانون KOSA باید کنترل هایی را برای غیرفعال کردن فیدهای الگوریتمی و سایر ویژگی های «اعتیادآور» برای کودکان زیر 16 سال ارائه کنند. ارائه ویژگی های نظارت والدین دیگر اقدام مطرح شده در این لایحه است.

این دو لایحه اکنون به مجلس خواهند رفت، هرچند مشخص نیست اقداماتی که در آن مطرح  شده اند، از نظر مجلس برای تصویب کافی باشد. درصورت تصویب، این دو لایحه مهم ترین قوانینی خواهند بود که در سال های اخیر برای شرکت های فناوری به ثبت می رسد.

اولین بار لایحه KOSA سال 2022 مطرح شد اما با مخالفت گروه های حقوق دیجیتال روبه رو شد که ادعا داشتند این قانون پلتفرم ها را مجبور به جاسوسی از کاربران نوجوان می کند. سال گذشته، نسخه اصلاح شده ای از لایحه معرفی شد، هرچند برخی گروه های حامی آزادی بیان همچنان با آن مخالف هستند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/FR5V6P0W
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه