جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

اتاق تهران در شانزدهمین نشست هیأت نمایندگان میزبان وزیر اطلاعات بود. سیدمحمود علوی به اتاق تهران آمده بود تا صحبت های بزرگ ترین تشکل بخش خصوصی کشور را بشنود که در رأس آنها چهار خواسته مهم بود.

سرمایه گذار خارجی امنیت سفید می آورد

علوی در پاسخ به این خواسته ها، فراهم کردن امنیت برای حضور سرمایه گذار خارجی را نشانه گرفت که شاید مهم ترین خواسته فعالان بخش خصوصی بود؛ مسئله ای که براساس گفته های رئیس اتاق تهران در این نشست، می تواند تحریک تقاضا کرده و رشد را برای صنعت ایجاد کند، موضوعی که دولت یازدهم برای رشد اقتصادی آن را در صدر برنامه هایش دارد و مخالفان کمی هم ندارد. اما سیدمحمود علوی به عنوان بالاترین مقام در تامین امنیت کشور، حضور سرمایه گذار خارجی را ایجاد امنیت سفید تعبیر کرد و گفت: یکی از دلایلی که معتقدیم باید سرمایه گذار را تشویق و سرمایه گذار خارجی را جذب کنیم به کشور بیاید چون برای ما امنیت سفید ایجاد می کند یعنی علاقه مندان به امنیت کشور را افزایش می دهد.

او گفت: سرمایه گذار خارجی که سرمایه اش را در این مملکت میخکوب کرده است، دلش می خواهد این مملکت امنیت داشته باشد. ما باید سرمایه گذاری را تقویت کنیم، تقویت سرمایه گذاری خارجی تقویت زیربنایی امنیت است.

وزیر اطلاعات در پاسخ به برخی سوالات مطرح شده در خصوص نقش وزارت اطلاعات در حوزه اقتصادی گفت: از سوی وزارتخانه ما هرگز تعرض به کارخانه ها و فعالان اقتصادی دراین سه سال نداشتیم و مزاحم کار آنها نشدیم، جز در یک مورد که در نهایت احترام آن را به نتیجه رساندیم، چنانچه مواردی از سوی وزارت اطلاعات است و ما بی اطلاعیم، آن را به ما گزارش کنید. ما می خواهیم فعال اقتصادی و سرمایه گذار به منافع مشروعش برسد که درغیر این صورت انگیزه ای برای سرمایه گذاری نخواهد داشت.

علوی امنیت و فعالیت اقتصادی را حق فعالان اقتصادی دانست و گفت: در سال های اخیر به حجم دولت بسیار افزوده شد و اسم آن را اشتغال گذاشتند. وزیر اطلاعات در پاسخ به یکی دیگر از نمایندگان گفت: خواستن اطلاعات فعالان اقتصادی از بانک ها که موجب لطمه زدن به اعتبار فعالان باشد در رویه ما نیست، مگر مظنون به پولشویی اختلاس، ردیابی حمل و نقل سازمان یافته مواد مخدر و نمونه هایی از این دست باشد.

سیدمحمود علوی ایجاد امنیت اقتصادی را از دیگر وظایف این وزارتخانه دانست و گفت: ما باید هم با فرد فاسد برخورد کنیم و هم در جهت اصلاح سیستم گام برداریم. وقتی ساختار اشکال دارد، ده ها اختلاس کننده و فاسد هم دستگیر و اعدام بشوند باز هم این اتفاق ممکن است بیفتد.

او گفت: امنیت باید از لحاظ قوانین و مقررات به شکلی باشد كه سرمایه گذار احساس كند صاحب اول و آخر دارایی اش خودش است و در این میان ما به عنوان بازوی امنیتی نظام تضمین می دهیم كه نه تنها متعرض سرمایه نشویم، بلكه اگر كسی بخواهد به سرمایه یك سرمایه گذار تعرض كند، جلوی آن گرفته شود.

به گفته این مقام ارشد وزارتخانه اطلاعات، امنیت و اقتصاد تاثیر متقابل دارند و امنیت انگیزه سرمایه گذار را افزایش می دهد. علوی گفت: وقتی سرمایه گذاری بیشتر می شود، جامعه هم احساس امنیت بیشتری می کند.

وزیر اطلاعات در پاسخ به پدرام سلطانی در خصوص تعدد دستگاه های نظارتی گفت: آنچه در کشور ما مشکل ایجاد کرده تعدد این دستگاه ها نیست، چرا که در بسیاری از کشورها نه تنها دستگاه های امنیتی که تعدد دستگاه های امنیتی بیشتر است، بلکه ناهماهنگی و تعارض دستگاه های و خنثی کردن فعالیت های یکدیگر آنهاست که مشکل ایجاد کرده است.

رئیس اتاق تهران در آغاز این نشست در تشریح خواسته های بخش خصوصی از وزرات اطلاعات، فساد را مهم ترین مانع بر سر راه بخش خصوصی و رشد اقتصاد عنوان کرد و از وزیر اطلاعات خواست مبارزه با فساد را با جدیت بیشتری دنبال کرده و درصدد پیشگیری قبل از شکل گیری فساد باشد. این مقام ارشد اتاق تهران خواسته های بخش خصوصی را در چهار بخش به اطلاع سیدمحمود علوی رساند و خواستار رسیدگی به آنها شد. خوانساری در خواسته اول، شفاف سازی و حذف مجوزهای زائد را مطرح کرد. ایجاد فضای کسب و کار سالم برای حضور بیشتر و رقابتی برای بخش خصوصی خواسته دیگر رئیس اتاق تهران بود.

خوانساری حضور دستگاه های دولتی و شبه دولتی در حوزه اقتصادی را در دهه اخیر، دیگر مانع بزرگ برای رشد و شکوفایی بخش خصوصی دانست. او در خواسته دیگری از وزیر اطلاعات خواست از بنگاه های دولتی و شبه دولتی و فعالیت های آنها گزارش مستمری به دولت ارسال و رقابت های ناسالمی را که ایجاد شده، اعلام کند. خوانساری در بیان آخرین خواسته اتاق تهران گفت: مطالعات ما نشان می دهد که یکی از فعالیت های اصلی سازمان های اطلاعاتی در اغلب کشورها تحلیل اوضاع اقتصادی و گزارش کردن آن است، درخواست ما این است که در کشور ما هم این کار انجام شود.

به گزارش «فرصت امروز» شانزدهمین نشست هیأت نمایندگان اتاق تهران صبح سه شنبه با حضور سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات برگزار شد و این مقام به پرسش های نمایندگان بخش خصوصی پاسخ داد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/QjVSskcp
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه