جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

5 تا 6میلیون ایرانی خارج از کشور زندگی می‌کنند که حدود 7درصد از جمعیت کل کشور است. اطلاعاتی که درباره میزان کل دارایی‌های ایرانیان خارج از کشور وجود دارد، دقیق نیست و منابع مختلف اعداد و ارقامی متفاوت ارائه می‌دهد. در فروردین سال 1386 مركز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، میزان سرمایه‌های مالی ایرانیان مقیم خارج را با استناد به نظر مسئول بازرسی و نظارت سازمان نخبگان كشور بالغ بر 1/3 تریلیون دلار و ثروت ایرانیان مقیم آمریكا را به تنهایی بالغ بر 900میلیارد دلار ذكر كرده است. در آن زمان بیش از 6500شركت و 10هزار دانشجوی ایرانی در دوبی حضور داشتند و افزون بر 1400ایرانی در بورس دوبی سرمایه‌گذاری كرده بودند.

علیرضا رحمت‌نیا، معاون امور آمایش و توسعه منطقه‌ای معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری در دی‌ماه سال 1392 میزان سرمایه‌گذاری ایرانیان خارج از کشور را حدود 700میلیارد دلار اعلام کرد. به‌گفته وی، بیش از 200میلیارد دلار از این پول در امارات متحده عربی سرمایه‌گذاری شده است. در اردیبهشت سال 93، رئیس فراکسیون فرهنگی- اقتصادی ایرانیان خارج از کشور مجلس شورای اسلامی سرمایه ایرانیان خارج از کشور را حدود 4تریلیون دلار برآورد کرد.

در خرداد سال 1394 جواد قوام شهیدی، دبیرکل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور در مصاحبه‌ای میزان این سرمایه را 2تریلیون دلار تخمین زد. اگر همین تخمین  (جالب اینجاست که این رقم بیشتر از ارزش تولید ناخالص داخلی ایران در سال 2014 است) پایه محاسبات قرار گیرد، جذب تنها 10درصد این سرمایه بالقوه به داخل کشور می‌تواند مانند معجزه‌ای سبب بهبود و جهش اقتصادی معنادار شود. از سوی دیگر احتمال خروج سرمایه از کشور هم وجود دارد.

انتظار می‌رود سرمایه‌گذاران ثروتمند ایرانی در املاک متعددی در سراسر جهان سرمایه‌گذاری کنند و در این میان احتمالا لندن یکی از مهم‌ترین مناطقی خواهد بود که سرمایه‌گذاران ایرانی در آن سرمایه‌گذاری خواهند کرد. تحقیقات انجام شده توسط مؤسسه املاک راک استون نشان می‌دهد که بعد از لغو تحریم‌ها، میلیونرها و تجار ایرانی طی 5 تا 10سال آینده 6میلیارد پوند صرف خرید املاک در خارج از ایران خواهند کرد.براساس این گزارش، لندن در کنار مناطقی همچون دوبی، سوییس، بخش‌هایی از آلمان و جنوب فرانسه، در صدر مکان‌های احتمالی خرید املاک توسط سرمایه‌گذاران ایرانی قرار دارند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/1hj5DS0N
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه