جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

گروه فیوْز فرانسه از بزرگ‌ترین شرکت‌های صنعتی دنیا، با امضای تفاهم‌نامه‌ای با ایمیدرو، آماده سرمایه‌گذاری در ایجاد کارخانه تولید آند برای صنعت آلومینیوم شد. به گزارش ایسنا، طبق سندی که بین رئیس هیأت عامل ایمیدرو و مدیر عامل گروه فیوْز (FIVES) در حضور رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و نخست‌وزیر فرانسه و در میان اعضای بزرگ‌ترین اتحادیه کارآفرینی فرانسه با نام مِدف (MEDEFz) به امضا رسید، این غول صنایع بزرگ، برای اجرای طرح تولید‌ آند به‌صورت «مهندسی، تامین ، اجرا و تامین مالی» آماده شد. براساس این تفاهم نامه دو طرف با ایجاد شرکت مشترک، برای ساخت کارخانه تولید‌ آند سرمایه‌گذاری می‌کنند.

768969564574545856845845745745856956

این طرح آندسازی از ظرفیت تولید 450 هزار تن در سال برخوردار خواهد شد و بزرگ‌ترین قدمی است که ایمیدرو، برای تامین نیاز برنامه توسعه صنعت آلومینیوم برداشته است. طبق برنامه چشم‌انداز توسعه، قرار است ظرفیت تولید شمش آلومینیوم در ایران به یک میلیون و 200هزار تن برسد، در حالی که هم‌اکنون ظرفیت سالانه تولید شمش این فلز، حدود 450 هزار تن در سال است. طبق پیش‌بینی‌ها اجرای طرح تولید آند، 400 میلیون دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد. بخش آندسازی به طور معمول 25تا 30 درصد از سرمایه‌گذاری یک کارخانه تولید آلومینیوم را به خود اختصاص می‌دهد. «آند» که ماده اصلی آن از کک نفتی تشکیل شده در فرآیند احیای آلومینیوم، نقش اصلی و استراتژیک دارد.

گروه فیوز، سابقه فعالیت بیش از 200 سال در شهر لیل (Lille) فرانسه دارد و طراحی، تامین تجهیزات و ماشین آلات و نیز فرآیند خطوط تولید صنایع بزرگ دنیا از جمله آلومینیوم، فولاد، شیشه، خودرو، صنایع هوایی، سیمان، انرژی، امور پشتیبانی و غیره را بر عهده دارد و با 35شرکت تحت امر خود، یکی از اصلی‌ترین تولیدکنندگان فناوری ساخت کارخانه‌های آلومینیوم به‌ویژه خط تولید آند در دنیا به شمار می‌آید.

این شرکت نیز همچون بسیاری از شرکت‌های صاحب نام جهان، پیش از اجرایی شدن برجام، مذاکرات با ایمیدرو را آغاز کرده بود که پاییز امسال، مدیران این گروه صنعتی با سفر به ایران، زمینه امضای سند سرمایه‌گذاری و اجرای طرح آندسازی را فراهم کرده بودند. کارخانه‌های آلومینیوم ایران (اراک)، المهدی و هرمزال (بندرعباس) سه واحد بزرگ و تولیدکننده شمش آلومینیومی کشور محسوب می‌شوند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/zLnTGDKe
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه