سه شنبه, ۲ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Tue, 23 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
معاون وزیر نیرو:

سدسازی دلیل از بین رفتن و فرونشست دشت‌ها نیست

8 سال پیش ( 1394/12/23 )
 

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با اشاره به مشکل کشاورزان مینابی و اعتراض آنان نسبت به تامین آب شرب شهر بندرعباس از سد استقلال میناب، گفت: سدسازی دلیل از بین رفتن و فرونشست دشت‌ها نیست. به گزارش ایرنا، رحیم میدانی در نشست مشترک مسئولان آب هرمزگان با نمایندگان کشاورزان و بهره‌برداران، افزود: با توجه به افزایش میزان برداشت‌های بی‌رویه از دشت‌ها نسبت به ظرفیت آنها؛ بسیاری از دشت‌ها در دیگر نقاط کشور با وجود نساختن سد، در حال فرونشست هستند.

وی اضافه کرد: شهر بندرعباس را نمی‌شود به لحاظ تامین آب شرب در تنگنا قرارداد و از سویی دیگر حقوق تضییع شده کشاورزان را نیز باید جبران کرد. وی تاکید کرد: باید میزان استفاده از منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی را به حد اعتدال برسانیم و برای حل بحران، مسئولان آب با بهره‌برداران به مذاکره بنشینند.

میدانی خاطرنشان کرد: چالش کم آبی هم مشکل دولت و هم بهره‌برداران و کشاورزان است و هیچ بخشی نمی‌تواند خود را از حل این مشکل کنار بکشد. معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا تاکید کرد: برای رفع چالش کم آبی تعامل و مشارکت دولت با بهره‌برداران و کشاورزان یک ضرورت است. 

لازم به ذکر است، امسال هرمزگان به‌ویژه در فصل بهار و تابستان با بحران جدی کم آبی مواجه بود و مردم این استان برای روزها و ساعت‌های طولانی در گرم‌ترین ماه‌های سال شاهد قطع آب آشامیدنی بودند. براساس اعلام سازمان هواشناسی، میزان بارندگی‌های هرمزگان در نیمه نخست امسال در مقایسه با سال گذشته حدود 70 درصد کاهش داشته که به طور یقین جبران این کاهش نیازمند بارندگی‌های بسیار است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/1BVSNnQ8
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه