جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

گزارش ارزشیابی کیفی خودروهای ساخت داخل در بازه زمانی شهریورماه نشانی از حرکت خودروسازان به سمت بهبود کیفیت تولیدات خود نشان نمی دهد، از ستاره های برخی از خودروها کاسته شده و همچنان بهترین امتیاز برای خودروهای ساخت داخل سه ستاره از پنج ستاره است. به گزارش «فرصت امروز»، گزارشی که شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران روز گذشته منتشر کرده، عملکرد خودروسازان در حوزه کیفیت را همچنان تعجب برانگیز نشان می دهد. با اینکه نزدیک به 9 ماه از ابلاغ دستورالعمل جدید ارزیابی کیفی می گذرد، اما گویا همچنان تولیدات خودروسازان داخلی نتوانسته اند خود را با معیارهای جدید ارزیابی منطبق کنند.

ستاره های خاموش کیفیت

در بازه قیمتی بالای 100 میلیون تومان، علاوه بر نیو مزدا3 بهمن موتور، گرند ویتارای ایران خودروی خراسان هم که مجددا تولیدش از سر گرفته شده، با سه ستاره در بالای این جدول حضور دارند.

بازه قیمتی 75 تا 100 میلیون تومان

در این بازه قیمتی، کیا سراتو سایپا که ماه گذشته کاهش کیفیت را تجربه کرده بود حالا دوباره به جایگاه دو ماه پیش خود با سه ستاره بازگشته است. تیگو 5 مدیران خودرو و جک S5 کرمان موتور، همان جایگاه ماه قبل را با دو ستاره حفظ کرده اند.

بازه قیمتی 50 تا 75 میلیون تومان

در این بازه قیمتی مجددا خودروی هایما S7 ایران خودروی خراسان که دو ماه پیش به دلیل نبود قطعات و توقف تولید در این جدول جایی نداشت اما ماه پیش با سه ستاره کیفی حضور داشت، حذف شده است. جک J5 کرمان موتور و برلیانس H330 و برلیانس H320 پارس خودرو با دو ستاره حضور دارند. MVM 550 و NEW MVMX33 مدیران خودرو و لیفان X60 کرمان موتور نیز همچنان یک ستاره دارند تا آسمان خودروهای چینی، کم نور باقی بماند. البته که خودروی آریو بن رو نیز که سایت تولیدش به تازگی در اختیار رنویی ها قرار گرفته، با یک ستاره کمتر نسبت به ماه گذشته علاوه بر سرگردانی درباره ادامه تولید، سرگردانی در کیفیت را نیز تجربه می کند.

بازه قیمتی 25 تا 50 میلیون تومان

در این بازه قیمتی تندرهای ایران خودرو و پارس خودرو با سه ستاره همچنان کیفیت قبلی خود را حفظ کرده اند. رانای ایران خودرو نیز سه ستاره ماه پیش خود را حفظ کرده است. NEW MVM 315 مدیران خودرو، پژو 206 و دنای ایران خودرو نیز همچنان دو ستاره دارند. در این بازه قیمتی، پژو 206 SD دو ستاره شده و سایر محصولات ایران خودرو نظیر پژو 405، سمند تبریز، پژو پارس مازندران، پژو پارس فارس و همچنین تیبا2 سایپا با یک ستاره در انتهای این جدول جا خوش کرده اند.

بازه قیمتی پایین تر از 25 میلیون تومان

در این بازه قیمتی نسبت به ماه گذشته هیچ تغییری صورت نگرفته و همه خودروهای گروه X سایپا و تیبا تنها یک ستاره دارند.

وانت های زیر 50 میلیون تومان

در حوزه وانت ها نیز هیچ تغییر کیفی احساس نمی شود و همچنان وانت تندر ایران خودرو با سه ستاره، صدرنشین این جدول بوده اما وانت ها سایپا 151x، وانت مزدا تک کابین، وانت آریسان، وانت مزدا دوکابین و وانت نیسان دوگانه سوز تنها دارایی شان همان یک ستاره است.

جدول ارزشیابی کیفی خودروهای ساخت داخل در شهریورماه نشان می دهد برنامه خودروسازان برای افزایش کیفیت چندان جدی نیست و گویا دستگاه های نظارتی هم توان لازم را برای بهبود کیفیت خودروهای ساخت داخل آنچنان که سال گذشته وعده داده بودند، ندارند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/2Xu6Z0L7
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه