افزایش واردات بیلت و مقاطع ارزان قیمت چین به جنوب شرق آسیا بر فولادسازان داخلی این منطقه تاثیر منفی داشته، از این رو کارخانههای منطقه به دنبال مقابله قانونی از جمله اعمال تعرفههای آنتی دامپینگ هستند. به گزارش اکو نیوز، یک فولاد ساز مالزیایی معتقد است، سالهای اخیر هیچ راهکاری در مبارزه با محصولات ارزان قیمت چین موفق نبوده و آنها قدرت رقابت با بیلت، میلگرد و مفتول چین را ندارند. از آنجا که بازار مسکن و ساختوساز وضعیت خوبی ندارد، میزان تولید داخلی به اجبار پایین آمده تا بازار کنترل شود و بسیاری از عرضهکنندهها در مالزی در ساعتهای اوج مصرف برق کار نمیکنند تا هزینه کمتر شود و بهظاهر با کمتر از 60درصد ظرفیت در حال تولید هستند.
از سوی دیگر، قیمت قراضه وارداتی سنگین کلاس 1 و2 خلوص 20-80 از ماه آوریل تاکنون بالای 370 دلار هر تن سیاف آر شرق آسیا بوده و بر هزینه تولید کارخانهها فشار میآورد؛ در حالی که قیمت میلگرد چین این هفته به 445 دلارهرتن سی اف آر جنوب شرق آسیا رسیده که ماه آوریل 500 تا 505 دلار هر تن سی اف آر بود.