جمعه, ۵ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
وزیر دادگستری:

سازمان مبارزه با فساد باید ایجاد شود

8 سال پیش ( 1394/11/14 )
 

وزیر دادگستری کشور با بیان اینکه برخی از قوانین مبارزه با فساد برای کاهش تشریفات قوه قضاییه باید اصلاح شود، گفت: اگر مجلس بتواند چند سازمان را ادغام و سازمان مبارزه با فساد مقتدر ایجاد کند بسیار خوب است. به گزارش تسنیم، مصطفی پورمحمدی در حاشیه جلسه هم‌اندیشی ذی‌حسابان و مدیران کل امور مالی دستگاه‌های اجرایی مرکز گفت: انقلاب اسلامی در مبارزه با ظلم و باطل بوده و این آرمان از گذشته تاکنون با جدیت ترغیب شده است و مقام معظم رهبری و قوای سه گانه و مجریان به مبارزه با فساد تاکید پی‌در‌پی دارند.

وی افزود: در دولت یازدهم، تلاش بر پیشگیری است. حجم پرونده‌ها و فسادها زیاد شده است و ما این روند را در شأن ملت نمی‌دانیم و منطقی‌ترین راه پیشگیری است. پورمحمدی افزود: عمده پیشگیری در نهاد‌های مالی و اقتصادی است و در این دولت کارهای زیادی در این بخش‌ها انجام شده است. وی ادامه داد: باید از نرم‌افزارها، شفاف‌سازی عملیات مالی و حساب‌ها، روش‌های نوین و به روز استفاده کرد. وی افزود: مهم‌ترین جایگاه کشور و منشأ سلامت اداری، وزارت اقتصاد و مجموعه آن از جمله خزانه‌داری کل، سازمان مالیاتی، سازمان گمرکی، بیمه، بانک و سازمان اموال تملیکی و مجموعه‌های بسیار مهم و حساس است.

وزیر دادگستری تصریح کرد: به مردم صادقانه گزارش می‌دهیم که در دولت یازدهم به‌شدت از بروز مفاسد جلوگیری کردیم و تا توان داشتیم پیشگیری کردیم. وی افزود: در جلسه امروز با ذی‌حسابان صحبت کردیم که حساب‌ها را توسط مجاری الکترونیک با جدیت تعقیب و استانداردهایی را که تصویب شده است، عملیاتی کنیم و خزانه‌داری کل و مجموعه ذی‌حسابان فعالیت‌های منظمی را انجام می‌دهند اما هنوز فاصله داریم.

پورمحمدی تصریح کرد: بعد از برجام باید در کشور تحول اقتصادی بزرگی صورت گیرد و رشد اقتصادی میانگین 8درصد و فعالیت بزرگ اقتصادی و مراودات تجاری با خارج باید مدنظر باشد و اینها نیازمند سیستم توانمند، به روز، شفافیت مالی و حسابرسی است که رکن آن را مجموعه‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی تشکیل می‌دهد. وی افزود: ما به‌عنوان مرجع ملی کنوانسیون ضد فساد کشور این موارد را رصد می‌کنیم و با همکاری قوه قضاییه، مجلس و نهادهای نظارتی تلاش مشترکی را آغاز کردیم و امیدواریم با نگاه منسجم شاهد سلامت اداری و مبارزه با فساد باشیم.

پورمحمدی گفت: در مبارزه با فساد باید قوانین اصلاح شود تا قوه قضاییه از برخی تشریفات و آداب دادرسی راحت شود و پیچیدگی‌هایی که در روش دادرسی به پرونده‌های فساد وجود دارد، کمتر شود تا سریع‌تر عمل کند و ما مدافع آن هستیم.

برچسب ها : اقتصاد کلان
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/wIZ7TCiK
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه