پرسش: قصد ساخت یک تیزر تبلیغاتی را برای محصولات شرکتم دارم، اما دقیقا نمیدانم به چه نکاتی باید توجه داشته باشم. اگر امکان دارد من را راهنمایی کنید.
پاسخ کارشناس: ساختن تیزر تبلیغاتی یکی از ظریفترین و سختترین فعالیتهای تبلیغاتی است، زیرا با اینکه وجود تصویر و صدا به کمک نویسنده و کارگردان میآید تا بتواند پیام خود را منتقل کند، اما به دلیل خیلی کوتاه بودن مدت زمان تیزر، بسیار مشکل است که بتوان تمام نکات مورد نظر را به مخاطب منتقل کرد. بنابراین بسیار مهم است که یک یا دو نکته اصلی را انتخاب کرد و تمرکز را روی انتقال پیام همان یکی دو نکته گذاشت.
اصرار بر اینکه حرف زیادی در تیزر تبلیغاتی زده شود، باعث میشود که اثر آن کاهش یابد. بنابراین نخست مشخص کنید که مهمترین ویژگی محصول یا خدمتی که قصد دارید به بیننده معرفی کنید، چیست و آن را محور قرار بدهید. در مرحله دوم، تیزرهای شرکتهای داخلی و خارجی را که محصول مشابه شما را دارند، به دقت بررسی کنید و برای خودتان بهعنوان صاحب محصول از نقاط قوت و ضعف آنها یادداشت بردارید.
سپس براساس همین تیزرها و سازندگان آنها و همچنین بعد از مشورت با کارشناسان، یک شرکت تبلیغاتی تیزرساز را انتخاب کنید. نمونه کارهای آنها را به دقت مشاهده و نظرتان را راجع به آنها یادداشت کنید. سپس همه نظراتتان را به همراه محوری که برای محصول خود تعیین کرده بودید، در اختیار مسئولان شرکت تبلیغاتی قرار دهید.
با آنها چندین جلسه توجیهی داشته باشید تا به توافق برسید. سپس سناریوی نوشته شده توسط آنها را به دقت مطالعه و بررسی کنید و با چند مشتری خود آن را به اشتراک بگذارید و نظر آنها را نیز جویا شوید. در این مرحله اگر تغییراتی مورد نیاز بود، اعمال کنید. همین کار را بعد از ساخت تیزر هم انجام دهید و بعد تیزر را رونمایی کنید.