پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

شرکت خودروسازی سوئدی ساب هرگز نتوانست به موفقیت شرکت‌هایی نظیر BMW یا حتی ولوو نزدیک شود، اما به دلیل طراحی خاص خودروهای این شرکت و موتورهای توربوشارژ آن از جایگاه ویژه‌ای در قلب ما برخوردار است. مشاهده سقوط این شرکت که بر اثر رکود شدید اقتصاد جهانی صورت گرفت اتفاق بسیار غم انگیزی بود. با این حال به نظر می‌رسد که امیدها برای بازیابی شرکت ساب و بازگشت آن به بازارهای خودرو در جهان، کاملا از بین نرفته و ممکن است به‌زودی شاهد ورود خودروهای جدید این برند در بازار باشیم.

879568457346235613552474373578358458

در همین راستا و به گزارش ساب بلاگ، شرکت ملی خودروهای برقی سوئد (NEVS) که شرکت ساب را پس از ورشکستگی این شرکت خریداری کرده است، در بزرگ‌ترین نشست سالانه خودرو در استکهلم سوئد اعلام کرد که شرکت ساب تا سال 2018 میلادی، پنج خودروی برقی جدید را به بازار عرضه خواهد کرد. تلاش برای بازگرداندن ساب به بازار در حالی صورت می‌پذیرد که شرکت‌های بزرگ خودروسازی دیگر جهان نظیر فورد و فولکس واگن نیز اخیرا اعلام کرده‌اند که قصد دارند روی خودروهای برقی سرمایه‌گذاری کنند. اعلام خبر سرمایه‌گذاری 4/5 میلیارد دلاری فورد روی مدل‌های الکتریکی خودروهای خود از جمله تازه‌ترین اقدامات شرکت‌های بزرگ خودروسازی در رابطه با توسعه و عرضه خودروهای برقی به بازار به شمار می‌رود.

در پی اعلام خبر عرضه شدن پنج خودروی جدید برقی ساب به بازار، نخستین خودروی این شرکت مدل به روزرسانی شده 3-9 خواهد بود که این خودرو به منظور عرضه و فروش در بازار خودروی چین طراحی شده و عرضه آن در بازار سوئد از ابتدای سال 2017 میلادی آغاز خواهد شد. براساس اعلام شرکت ملی خودروهای برقی سوئد، شرکت ساب در سال 2018 دو مدل SUV متوسط، یک مدل SUV کامپکت و در نهایت یک مدل فست بک متوسط به بازار عرضه خواهد کرد. لازم به ذکر است که هر پنج خودروی مذکور از پیشرانه‌های الکتریکی برخوردار خواهند بود.

با این حال، اگرچه کارشناسان و تحلیلگران حوزه خودرو معتقدند احتمال لغو برنامه اخیر شرکت «NEVS » برای تولید و عرضه خودروهای برقی به بازار وجود دارد، با این حال مدیران این شرکت به‌طور جدی به دنبال عملی کردن برنامه‌های خود برای تولید خودروهای مذکور بوده و قصد دارند از طریق معرفی و عرضه این خودروها به بازار، به رقابت با سایر خودروسازان فعال در حوزه تولید خودروهای الکتریکی در جهان بپردازند. در نشست خودروسازی استکهلم، ماتیاس برگمن مدیرعامل شرکت ملی خودروهای برقی سوئد اعلام کرد که شرکت ساب در راستای توسعه و تولید خودروهای الکتریکی جدید خود، ماهانه 50 نفر را به استخدام خود در می‌آورد و این میزان می‌تواند به 100 نفر در ماه افزایش یابد. 

با این حال و با وجود همکاری با شرکت دانگ فنگ و سرمایه‌گذاری چینی‌ها، عرضه موفقیت‌آمیز پنج خودروی برقی در مدت زمان دو سال از سوی ساب به بازار، اندکی دور از ذهن به نظر می‌رسد. اگرچه شرکت تسلا ثابت کرده است که می‌توان خودروهای برقی را با موفقیت تولید کرد و به فروش رسانید، اما نکته‌ای که در این میان باید به آن توجه کرد آن است که شرکت تسلا به مدت 10 سال روی طراحی و توسعه خودروهای برقی سرمایه‌گذاری کرده و پس از این مدت توانسته است سومین خودروی تولیدی الکتریکی خود را به فروش برساند. 

کارشناسان صنعت خودرو معتقدند چنانچه هر پنج خودروی ساب که قرار است تا سال 2018 به بازار عرضه شوند از یک پلتفرم مشترک استفاده کنند، باز هم عرضه آنها به بازار بسیار جاه‌طلبانه به نظر می‌رسد. پیش از هرچیز باید به این نکته توجه کنیم که آیا بازاری برای خودروهای برقی چینی در خارج از این کشور وجود دارد یا خیر، خصوصاً اینکه ممکن است « NEVS » اجازه استفاده از برند ساب را نیز نداشته باشد. اگرچه ساب در حال مذاکره با طرف چینی به منظور استفاده از برند ساب است، اما اگر این موضوع محقق نشود، فروش خودروهای برقی مذکور در بازار بسیار دشوار خواهد بود.

در همین ارتباط، پس از آنکه شرکت چینی جیلی اقدام به خرید ولوو کرد، این شرکت سوئدی عملکرد بسیار درخشانی داشته و خودروی XC90 را به بازار عرضه کرده است. طراحی و تولید پیشرانه‌های جدید از دیگر فواید همکاری جیلی و ولوو بوده است. حال باید دید آیا شرکت «NEVS » نیز می‌تواند از مدل مشابهی پیروی کند یا خیر.

منبع: www. roadandtrack. com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/VupD27eB
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه