این کمپانی خودروساز سوئدی اثبات کرده که به سختی پا پس میکشد. درحالیکه تمام دنیا سال گذشته پس از ورشکستگی مالک چینی این کمپانی که یکی از شاخههای کمپانی «جنرال موتور» است، خبر تعطیلی این شرکت را دادند، وبلاگ «ساب» خبر از تولید و ارائه پنج مدل جدید تا سال 2018 داد! آقای برگمن در بزرگترین کنفرانس سالانه خودرو سوئد عناصر اصلی نقشه اقتصادی جدید این کمپانی را فاش کرد. نخستین مدل ساب (Saab 9-3) در نیمه اول سال 2017 وارد بازار چین و سوئد خواهد شد که به دنبال آن چهار مدل دیگر نیز در همان سال ارائه خواهند شد.
گزارشها حاکی از آن است که نخستین مدل برقی ساب که یک سدان است تا دو سال دیگر وارد بازار چین و سوئد خواهد شد. پس از آن چند مدل شاسیبلند و هاچبک تمام الکتریکی ارائه خواهند کرد. اما این شرکت چگونه بودجه مورد نیاز برای تولید این خودروها را تأمین میکند؟ به گزارش رویترز آنها در روز پنجشنبه یک قرارداد 12 میلیارددلاری با شرکت لیزیگ چینی «Panda New Energy» منعقد کردند. براساس این قرارداد، ساب تا پایان سال 2020، 150000 مدل خودرو سدان مدل 9-3 و 100000 خودرو دیگر به شرکت پاندا تحویل میدهد.
به نظر بسیار بلندپروازانه است. این موضوع که آنها بتوانند خودشان را در میان خودروهای پیشتاز امروزی جای بدهند و اینکه بتوانند این خودروها را در بازارهایی بهجز چین و سوئد صادر کنند، مسئله بسیار حیاتی و مهمی است.