جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

برای شرکت های اینترنتی آمریکایی بازار چین یک شکست تمام عیار محسوب می شود چرا که بسیاری از مردم انتظار داشتند که شرکت های آمریکایی نظیر فیس بوک و توییتر با استفاده از تکنولوژی های نوین موفق شوند سرانجام کنترل سنگین دولت چین روی اینترنت را از بین برده و حضور فعالی در این کشور قدرتمند آسیایی داشته باشند. این در حالی است که این روزها شرکت های آمریکایی فعال در بازار تکنولوژی چین همکاری نزدیکی با پکن و نهادهای امنیتی آن دارند.

در همین راستا شرکت یاهو اطلاعات مربوط به فعالان دموکراسی خواه چینی را در اختیار دولت این کشور قرار می دهد که این موضوع منجر به زندانی شدن تعداد زیادی از این افراد شده است. شرکت مایکروسافت وبلاگ مایکل آنتی، فعال آزادیخواه رسانه ای را تعطیل کرده و در نهایت گوگل نیز به درخواست مقامات دولت چین نتایج جست وجوهایی را که از نظر پکن حساسیت برانگیز است سانسور می کند.

در سال 2009 میلادی دسترسی به شبکه اجتماعی فیس بوک در چین مسدود شده و اپلیکیشن اشتراک عکس اینستاگرام که در مالکیت فیس بوک است نیز در سال 2014 به دستور مقامات چینی فیلتر شد. در چنین شرایطی بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران حوزه فناوری اطلاعات فعالیت آزادانه شرکت های اینترنتی آمریکایی در چین را رویایی دست نیافتنی قلمداد می کردند، اما این روزها به نظر می رسد حضور رسمی فیس بوک در چین امری محتمل به نظر می رسد. در همین رابطه مارک زوکربرگ، بنیان گذار و مدیر اجرایی فیس بوک اخیرا از تمایل خود برای ورود به چین و حضور رسمی محبوب ترین شبکه اجتماعی جهان در این کشور خبر داد.

ابراز تمایل زوکربرگ در شرایطی صورت می گیرد که افراد نزدیک به این شرکت معتقدند حضور فیس بوک در چین بسیار محتمل بوده و فقط جدول زمانبندی آن باید مشخص شود. شایان ذکر است که مدیران شرکت فیس بوک از هرگونه اظهارنظر در مورد حضور این شبکه اجتماعی در چین خود داری کردند و این در حالی است که مدیر اجرایی فیس بوک سال گذشته طی سخنانی گفته بود که متصل کردن تمام مردم جهان به یکدیگر بدون حضور در پرجمعیت ترین کشور دنیا امکان پذیر نخواهد بود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/uEl8tc0y
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه