پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

زاینده‌رود جاری خواهد ماند

9 سال پیش ( 1393/8/17 )
 

سه روزی هست که آب به زاینده‌رود بازگشته و البته پیش‌بینی می‌شود تا خرداد ۹۴ هم آب در محدوده رودخانه در اصفهان و تا گاوخونی وجود داشته باشد. اما چگونه بعد از دو سال آب به زاینده‌رود رسید؟ ماجرای بی‌آبی در سال ۹۳، بسیار آزار‌دهنده بود. هم برای کشاورزان و هم برای شهرها. برخی شهرها به مرحله جیره‌بندی آب هم رسیدند. تهران در آستانه جیره‌بندی بود که به هر راهی، این اتفاق نیفتاد. اصفهان هم از جمله شهرهایی بود که بحران ‌کم‌آبی داشت؛ در همه بخش‌هایش از جمله شرب، کشاورزی و صنعتی. اما در میانه آبان‌ماه، آب از پشت سد زاینده‌رود رها شد و به محدوده شهر اصفهان رسید.

این آب البته امروز به کشاورزان شرق استان اصفهان هم رسیده است. خوشحالی مردم شهر در دو روز گذشته به دلیل رسیدن آب به رودخانه و تغییر فضای زندگی و بازگشت زندگی به پل‌های معروف اصفهان، بسیار گزارش شده است. البته باید اصفهانی باشید تا بفهمید رسیدن آب به زاینده‌رود چه معنا و مفهومی دارد و چقدر رنگ زندگی را تغییر می‌دهد. درباره ماجرای خشک شدن زاینده‌رود محمدتقی رهبر، نماینده اصفهان گفته بود: سابقه برداشت آب از زاینده‌رود برای چهارمحال به سفر اول احمدی‌نژاد به این استان بازمی‌گردد که در جلسه‌ای به استاندار اجازه دادند هرگونه که می‌خواهند، از آب رود استفاده کنند.

ما نمایندگان اصفهان در مجلس هفتم برای مقابله با این تصمیم تلاش کردیم و به مسئولان نامه نوشتیم که گفتند موضوع کان‌لم‌یکن تلقی شود. ولی چهارمحالی‌ها از آن مصوبه ملغی‌شده استفاده کردند. همین‌گونه هم شد که زاینده‌رود خشک شد. پیش از حل مشکل آب زاینده‌رود معاون اول رییس‌جمهور روحانی، اسحاق جهانگیری گفته بود: آقای روحانی با تمام وجود درباره آب «زاینده‌رود» حساس هستند و گفته‌اند قطعا‌ درخصوص این رودخانه به راه‌حل می‌اندیشند. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/FwzrTXol
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
فاطمه :
9 سال پیش
خیلی خوشحال شدم من ی اصفهانی ام که واقعا ناراحت بودم ممنووووووووووووووووووووووون
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه