سه شنبه, ۱۲ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Tue, 2 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

سرمایه گذاران در آمریکا حالا با صدای بلند و آشکارا خواهان رئیس جمهور شدن هیلاری کلینتون هستند و تقریبا مطمئن هستند که این اتفاق خواهد افتاد. 

از طرفی، تقریبا همه «معیارهای بازار» خبر از پیروزی هیلاری کلینتون می دهند. طلا، پزوی مکزیک و وضعیت اقتصادی همگی به نفع کاندیدای زن ریاست جمهوری است.

 ریاست جمهوری کلینتون، آرزوی سرمایه گذاران آمریکایی

سرمایه گذاران به ظاهر دیگر از طلا نگرانی ندارند چون قیمت این فلز گرانبها از زمان نخستین مناظره انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا 6/5 درصد کاهش یافت. این در حالی است که طلا معمولا به دلیل نگرانی سرمایه گذاران قیمتش بالا می رفت. اما نظرسنجی های پس از مناظره اول نشان از پایین آمدن شدید رای های دونالد ترامپ داشت و این یعنی طلا با خیال راحت می توانست کاهش قیمت را تجربه کند.
پس از برملاشدن فایل صوتی صحبت های زشت و توهین آمیز ترامپ درباره زنان در روز هفتم اکتبر ارزش پزوی مکزیک هم کاهش یافت. پزوی مکزیک همواره شیب رو به بالا داشته و این نشانه بدی برای ترامپ جمهوریخواه است.

آقای ترامپ در این صحبت ها که خطاب به مجری یک برنامه بوده، حرف های زشت و زننده ای درباره زنان زد که با واکنش تند همراه شد. واکنش ها به این نوار صوتی آنقدر شدید بود که ترامپ را مجبور به عذرخواهی کرد.

مکزیک، آمریکا و کانادا یک اتحادیه تجاری تشکیل داده اند که تعرفه ها و موانع گمرکی را حذف کرده و به بازار کار هم دسترسی دارند. به همین دلیل هرگونه تحول اقتصادی در هر یک از این سه کشور اقتصاد هر سه را نشانه می گیرد.

اما مهم ترین نشانه تغییر آشکار اوضاع به نفع هیلاری کلینتون، داده های مربوط به نظرسنجی از سرمایه گذاران آمریکایی است. براساس یک نظرسنجی تازه که موسسه معتبر E*Trade از 1000 نفر سرمایه گذار فعال در بازار آمریکا انجام داده، 60درصد سرمایه گذاران آمریکایی حالا می گویند کلینتون بهترین نامزد برای بازار سهام است و تنها 40درصد با ریاست جمهوری ترامپ موافق هستند.

این تحقیق در فاصله روزهای یکم تا دهم اکتبر (دهم تا نوزدهم مهرماه) انجام شد. این دومین بار است که E*Trade از سرمایه گذاران نظرسنجی می کند. در نخستین نظرسنجی که تابستان امسال انجام شد تنها 28درصد از سرمایه گذاران معتقد بودند کلینتون بهترین گزینه برای ریاست جمهوری آمریکا است و 25درصد هم می گفتند با ترامپ و دیدگاه هایش برای ریاست جمهوری موافقند.

بین نظرسنجی اول و دوم برای خانم کلینتون بسیار تفاوت است. پیشرفت خانم کلینتون در جلب نظر سرمایه گذاران در این چند ماه 32درصد بود حال آنکه آقای ترامپ تنها 15درصد توانست رای های خود را بین سرمایه گذارها افزایش دهد. بنابراین به ظاهر همه چیز بازار به نفع کلینتون در آخرین روزهای 68سالگی است.

انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا روز سه شنبه 8نوامبر امسال برابر با 18 آبان برگزار خواهد شد. امسال چهل وپنجمین باری است که مردم آمریکا برای انتخاب رئیس جمهور رأی می دهند.

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا، در انتخاب های درون حزبی با کنار زدن برنی سندرز توانست نامزد نهایی انتخابات ریاست جمهوری از حزب دموکرات شود و دونالد ترامپ پس از اینکه دو نامزد رقیبش یعنی تد کروز و جان کیسیک فعالیت های خود را به حال تعلیق درآوردند، نامزد نهایی حزب جمهوریخواه شد.

بازار آمریکا اما حالا به کلینتون اعتماد بیشتری دارد و باید دید پس از مناظره سوم و آخر بین دو نامزد چقدر اوضاع تغییر خواهد کرد.

صدای بلند و اظهارنظر آشکار سرمایه گذاران که حکایت از پیروزی هیلاری کلینتون دارد، اما در میدانی که دو رقیب از تمام ابزارهای آشکار و پنهان خود برای پیروزی استفاده می کنند، پیش بینی درباره برنده کار سختی است.

خانم هیلاری کلینتون با به دست آوردن اعتماد سرمایه گذاران آمریکا حالا امید بیشتری به پیروزی در انتخابات دارد و امیدوار است سال آینده بر صندلی ریاست جمهوی در کاخ سید بنشیند.

منبع : CNNMoney
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/WF4SPQhf
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه