دوشنبه, ۵ شهریور(۶) ۱۴۰۳ / Mon, 26 Aug(8) 2024 /
           
فرصت امروز

رویترز در گزارشی نوشت: زیگمار گابریل که وزیر اقتصاد آلمان است، نخستین چهره شاخص یک دولت بزرگ غربی است که پس از توافق هسته‌ای تاریخی هفته گذشته میان ایران و کشورهای 1+5 به تهران سفر کرده است. این توافق با وجود مخالفت شدید رژیم صهیونیستی که آلمان روابط نزدیکی با آن دارد، حاصل شد و آلمان را در موقعیت ظریفی قرار داد، زیرا این کشور تلاش دارد پس از بن‌بست 12 ساله‌ای که بر سر برنامه هسته‌ای ایران وجود داشت و طی آن به دلیل تحریم‌ها، تجارت و سرمایه‌گذاری به میزان چشمگیری کاهش پیدا کرد، فرصت‌های تجاری جدیدی را به‌دست آورد.

براساس این گزارش، وی خطاب به گروهی از بازرگانان آلمانی و ایرانی در تهران گفت: اگر نخواهید درباره چنین موضوعاتی صحبت کنید، نمی‌توانید در بلندمدت روابط اقتصادی خوبی با آلمان داشته باشید. به نوشته رویترز، با این همه معاون صدراعظم آلمان با همراه آوردن نمایندگان گروه‌های صنعتی و مقامات شرکت‌های آلمانی در سفرش به تهران، این پیام قوی را ارسال می‌کند که آلمان خواهان احیای هر چه سریع‌تر روابط سیاسی و اقتصادی با ایران است. گابریل توافق هسته‌ای تاریخی را نخستین گام بزرگ توصیف کرد و گفت اکنون افزایش تجارت میان دو کشور امکان‌پذیر است. به گفته گابریل، توافقی که میان ایران و کشورهای گروه 1+5 حاصل شد، بنای عادی‌سازی روابط اقتصادی با ایران را گذاشت.

گروه‌های صنعتی آلمان اعلام کرده‌اند، صادرات این کشور به ایران ممکن است در چند سال آینده چهار برابر شود و شرکت‌هایی مانند فولکس واگن و زیمنس و همچنین هزاران شرکت کوچک‌تر مشتاق حضور پررنگ در ایران و صادرات به این کشور هستند. آلمان زمانی یکی از بزرگ‌ترین تامین کنندگان ایران خارج از آسیا بود اما در سال 2007 موقعیتش را به چین واگذار کرد که اکنون 15 تا 20 برابر آلمان به ایران کالا صادر می‌کند. اریک شوایتزر، مدیر اتاق بازرگانی و صنعت آلمان گفت: سفر گابریل به تهران نشانه بسیار خوبی برای شرکت‌ها است و اگرچه روابط تجاری میان آلمان و ایران فورا افزایش نخواهد یافت، اما ممکن است طی دو سال بیش از دو برابر شود و ارزش آن به 6 میلیارد یورو برسد، در حالی‌که در میان مدت می‌تواند به10 میلیارد یورو هم صعود کند. 

به گفته تحلیلگران دویچه بانک، اگر صادرات آلمان به ایران به سطح پیش از تحریم یک دهه قبل بازگردد، به معنای 4.5 میلیارد یورو (4.9 میلیارد دلار) درآمد بالاتر برای شرکت‌های آلمانی خواهد بود. بلومبرگ اخیرا در گزارشی به اشتیاق خودروسازان بزرگ آلمانی شامل فولکس واگن و بی. ام. دبلیو برای حضور در بازار ایران اشاره کرده و نوشته بود برای فولکس واگن که بزرگ‌ترین خودروساز اروپاست، فروش خودرو در ایران به رشد در خارج بازارهای بزرگی مانند اروپا و آمریکای شمالی کمک خواهد کرد.

فولکس واگن در پاسخ به پرسش بلومبرگ درباره حضور در ایران اعلام کرده بود، این شرکت تحولات جاری را تحت نظر دارد، با این‌همه هنوز تصمیمی در این باره نگرفته و اقدامات بیشتر احتمالی از سوی این شرکت با تحولات آتی مشخص خواهند شد. دایملر به این پایگاه خبری آمریکایی اعلام کرد در حال حاضر، مبادلات محدودی در ایران دارد. بی. ام. دبلیو هم اعلام کرد سرگرم بررسی اوضاع در ایران است و ممکن است در بلندمدت وارد بازار این کشور شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/actHLjWP
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه