دوشنبه, ۵ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Mon, 25 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز
کدام شرکت‌ها برنده مسابقه اینترنت اشیا می‌شوند؟

رویای دنیای آنلاین

9 سال پیش ( 1394/7/23 )
 

اینترنت اشیا یکی از مفاهیم سهل و ممتنع این‌روزهای دنیای تکنولوژی است. سهل، به‌خاطر اینکه همین حالا هم در پیرامون ما وجود دارد. ترموستات هوشمند نست (Nest) یا لامپ هوشمند هیو (Hue) نمونه‌های معروفی هستند که در بازار یافت می‌شوند. اما ممتنع، از این جهت که حتی بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا هم هنوز به‌طور کامل نمی‌دانند به کدام‌سو باید بروند. مفهوم اینترنت اشیا در مقیاس کلان، بسیار پیچیده است و به توسعه‌ پلتفرم‌ها و تدوین پروتکل‌‌های جامع و متعدد نیاز دارد. نکته‌ کلیدی اینجاست که سامسونگ آسوده از تمام پیچیدگی‌ها، یک برگ برنده دارد. سامسونگ، همه‌ چیز می‌سازد.

32531262343561353642251353623624624

به گزارش دیجی‌مگ درحالی‌که گوگل و اپل بیشتر روی توسعه‌ پلتفرم اینترنت اشیا کار می‌کنند، سامسونگ با تکیه بر دایره‌ گسترده محصولات مصرفی‌اش، از زاویه‌ای متفاوت به موضوع نگاه می‌کند. سامسونگ همه چیز تولید می‌کند: از لامپ حبابی، یخچال و تلویزیون گرفته تا ساعت، دوربین و موبایل. این شرکت به معنای واقعی غول دنیای محصولات الکترونیکی مصرفی است. سامسونگ به‌محض اینکه به تکنولوژی مورد نیازش دست پیدا کند، می‌تواند با تعبیه آن در دستگاه‌هایش در کوتاه‌ترین زمان، سبک زندگی میلیون‌ها نفر را تغییر دهد.

سامسونگ در رویداد IFA 2015 تمام تمرکز خود را روی مفهوم اینترنت اشیا گذاشت. این شرکت اعلام کرد که تا سال ۲۰۲۰ تمام محصولاتش به قابلیت اینترنت اشیا مجهز می‌شوند. این ادعای سامسونگ آن‌قدرها هم دور از ذهن نیست. این شرکت تنها لازم است از پلتفرم‌ها و سنسورهای موجود استفاده کند و با به‌کارگیری آنها در یخچال‌ها، ماشین‌لباس‌شویی‌ها، جــاروبــرقی‌ها، تلــویزیون‌ها، لامپ‌هــا، دوربین‌های امنیتی، ساعت‌ها، گوشی‌ها و پرینترها و ده‌ها محصول دیگرش، همه‌چیز را در بستر یک شبکه‌ عظیم جای بدهد. کار سامسونگ از همه ساده‌تر است.

رویای دنیای متصل در حال عبور از مرزهای جدیدی است. تا پیش از این، از دهکده‌ جهانی می‌گفتیم؛ تصورمان این بود که تنها این انسان‌ها هستند که قرار است با ابزارهایی که در اختیار دارند توسط شبکه اینترنت به هم متصل شوند. اما بیش از یک دهه است که ماشین‌ها از حالت یک واسط صرف بیرون آمده و هویت پیدا کرده‌اند. ما همیشه تلاش می‌کردیم یاد بگیریم که چگونه با ماشین‌ها کار کنیم. حالا نوبت به ماشین‌ها رسیده که یاد بگیرند چطور باید با آدم‌ها برخورد کنند. از این به بعد، ماشین‌ها (دستگاه‌ها یا اشیا) قرار است رفتارهای‌‌مان را بشناسند و متناسب با آن با ما ارتباط برقرار کنند. این مسیر، جذاب است و پرخطر. شرکت‌هایی مثل گوگل به‌دنبال ارائه الگوها هستند و تولیدکنندگان بزرگی چون سامسونگ، گوش‌به‌زنگ‌اند تا در بازار شکل‌گرفته، چند گام جلوتر از رقبا حرکت کنند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/fNxdYLhv
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه