یکشنبه, ۳۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 21 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
کیوسک

رونمایی از پهپادهای هجومی ژاپنی

8 سال پیش ( 1394/9/23 )
 

پلیس توکیو در ژاپن به‌زودی واحد پهپاد راه‌اندازی می‌کند تا با پهپادهایی که بدون اجازه به پرواز درمی‌آیند مقابله کند و در صورت نیاز حتی آنها را دستگیر کند. این واحد پلیس قرار است در اطراف ساختمان‌های مهم مانند نهاد نخست‌وزیری گشت‌زنی کند. در صورتی که یک پهپاد مشکوک مشاهده شود، توسط بلندگوی زمینی به کسی که پهپاد را هدایت می‌کند ‌در این باره هشدار داده می‌شود اما اگر هدایت‌کننده پهپاد به این هشدار پلیس توجه نکند، پهپادهای پلیس وارد عمل می‌شوند.

سلاح این پهپادهای پلیس هم یک تور بزرگ است که با استفاده از آن می‌توانند پهپادهای مهاجم یا مشکوک را زمین‌گیر کند. یک عضو ارشد پلیس در گفت و گو با روزنامه آساهی شیمبون در این باره گفته است: «احتمال حمله تروریستی با پهپادهایی که مواد منفجره به آنها متصل است وجود دارد. ما تلاش می‌کنیم در صورتی که بدترین سناریو ممکن پیش بیاید، بتوانیم از نهادهای حیاتی کشور دفاع کنیم.»

در ماه آوریل یک پهپاد که مقدار کمی ماده رادیواکتیو حمل می‌کرد، روی سقف ساختمان نخست‌وزیری فرود آمد. هیچ‌کس در این حادثه آسیب ندید و رسانه‌ها‌ گفته‌اند که یک نفر در این باره دستگیر شده است. پل هاسول که در شرکت حقوقی پینسنت مانسون کار می‌کند در این باره گفته است: «در ژاپن، هدایت پهپادها بر فراز مناطق خاصی مانند فرودگاه‌ها، ‌نیروگاه‌های برق، جاده‌ها یا در ارتفاعی بالاتر از 150 متر ممنوع است.در شهرهایی مانند توکیو و اوزاکا استفاده از این پهپادها در پارک‌ها هم ممنوع شده است.»

قوانین جدید مربوط به پهپادها به تازگی در ژاپن به تصویب رسیده‌اند. هاسول می‌گوید: «پهپادهای جدید ژاپن که تور با خود حمل می‌کنند و می‌توانند پهپادهای مهاجم را ساقط کنند روش جالبی برای پلیس است تا در محیط‌هایی که پرواز پهپادها غیرقانونی است با آنها برخورد کند.»به جز ژاپن، قوانین مربوط به استفاده از پهپادها در کشورهای دیگری هم سخت‌تر شده‌اند. در آمریکا برای مثال، براساس قانون جدید صاحبان پهپادها باید دستگاه‌های خود را پیش از استفاده ثبت کنند.

برچسب ها : فرصت آزاد کیوسک
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/VrgUYpSF
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه