سه شنبه, ۲ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Tue, 23 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
وزیر نیرو:

رونق اقتصادی، رهاورد سیمره برای ایلام

8 سال پیش ( 1394/12/21 )
 

وزیر نیرو در آیین بهره‌برداری از پروژه سد و نیروگاه سیمره، این سد را پروژه بسیار ارزشمند ملی عنوان کرد که رونق اقتصادی منطقه را به همراه دارد. به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون) مهندس «حمید چیت‌چیان» در آیین بهره‌برداری از سد و نیروگاه سیمره که با حضور دکتر اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار داشت: به‌رغم وجود تحریم‌ها طرح احداث سیمره با تمام قدرت توسط کارشناسان داخلی به اجرا درآمد.

347347345834572462362363474578458345357247247

وی با بیان اینکه سه طرح در استان ایلام شامل آبگیری سد کنگیر، آبرسانی به شهرستان ایوان و پروژه سد و نیروگاه سیمره در این استان مورد بهره‌برداری قرار گرفته، اظهار کرد: این سه طرح، ارتباط وسیعی با استان برقرار می‌کنند که اگر از پشتیبانی و حمایت‌های نماینده ولی فقیه، استاندار و نمایندگان مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی برخوردار نمی‌شد، به وقوع نمی‌پیوست.

چیت‌چیان با اشاره به اینکه در شرایط تحریم، مهندسان ایرانی اجازه ندادند مشکلی در روند اجرایی پروژه سد و نیروگاه سیمره ایجاد شود و تجهیزات مهندسی نیروگاه و سد در داخل کشور به دست متخصصان داخلی طراحی و ساخته شد، گفت: این کار باعث بلوغ فکری و ظرفیت‌سازی علمی در کشور شد و توانست به بومی‌سازی تجهیزات نیروگاهی در کشور کمک شایانی کند.

وی آنگاه به دو نقش اساسی نیروگاه برق‌آبی که شامل تامین برق مورد نیاز کشور در زمان پیک مصرف و کنترل فرکانس برق کشور می‌شود اشاره کرد و ادامه داد: اگر در زمان ساخت پروژه‌های عمرانی مانند سد یا نیروگاه، باغات، منازل مسکونی یا افراد آسیب و صدمه ببینند، وزارت نیرو خود را ملزم می‌داند تا ضمن تامین خسارت به زیان دیده‌ها، نسبت به اشتغال افراد آسیب دیده نیز اقدام کند.

وزیر نیرو با اشاره به دیدگاه برخی افراد که با سد‌سازی مخالف یا موافق هستند، بیان داشت: برخی معتقد هستند سد‌سازی باید متوقف شود زیرا به کشور آسیب وارد می‌کند و برخی نیز معتقدند که هر جا امکان سد‌سازی هست باید سد ساخته شود و آب منطقه ذخیره شود.

وی با بیان اینکه در این دو دیدگاه افراط و تفریط است و ما با هر دو این دیدگاه‌ها مخالف هستیم، ادامه داد: در جایی که نیاز به سدسازی است سد می‌سازیم تا ضمن ذخیره آب در زمان خشکسالی، از آسیب‌های سیلاب‌ها نیز جلو‌گیری کرده و به اشتغال‌زایی و رونق کشاورزی منطقه نیز کمک کنیم.

چیت‌چیان با اشاره به سدهایی که روی رودخانه کارون احداث شده است، گفت: بدون تردید در سیل شهرستان لالی، اگر این سدها وجود نداشتند، بخش عمده‌ای از شهر اهواز تخریب می‌شد و وظیفه ما حکم می‌کند تا این اتفاقات و حوادث را مدیریت کنیم. وی آنگاه به سدهای اطراف تهران اشاره کرد و افزود: اگر سدهای اطراف تهران نبودند ما برای تامین آب شرب پایتخت دچار بحران می‌شدیم، بنابراین سد‌سازی نیاز است زیرا باعث فعالیت اقتصادی و حیات مردم می‌شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/W0y5kf2C
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه