یکشنبه, ۳۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 21 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

روسیه و مشکلات اقلیمی

8 سال پیش ( 1394/10/6 )
 

وزارت محیط زیست روسیه اعلام کرده است که سرعت گرم شدن این کشور دو برابر بیشتر از سایر نقاط جهان است. این وزارتخانه همچنین نسبت به افزایش میزان سیل و آتش‌سوزی در سراسر روسیه هشدار داد. گزارش دولت روسیه در مورد «حفاظت از محیط زیست» گویای آن است که دما در این کشور تا 0.42 درجه سانتیگراد در هر دهه از سال 1976 گرم‌تر شده است. این یعنی دمای این کشور 2.5 برابر بیشتر از رویه گرمایش جهانی که 0.17 درجه است.

وزارت محیط زیست همچنان اعلام کرده است که تغییرات اقلیمی منجر به رشد پدیده‌های هواشناسی خطرناک خواهد شد. حدود 569 عدد از این پدیده‌ها تنها در سال 2014 در روسیه اتفاق افتاده است.ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به ندرت در مورد تغییرات اقلیمی اظهار نگرانی می‌کند. او در گذشته اعلام کرده‌ بود که مقدار کمی گرما کشورش را با مشکل روبه‌رو نخواهد کرد. با این‌حال کارشناسان هشدار داده‌اند که گرم شدن کره زمین می‌تواند به زیرساخت‌های انرژی در لایه‌های منجمد اعماق زمین در سیبری آسیب جدی وارد کند و خطرات دیگری نیز در بر داشته‌ باشد.

گزارش وزارت محیط زیست روسیه نشان می‌دهد با آنکه این کشور به طور کلی در حال گرم شدن است، برخی مناطق در خاور دور و جنوب سیبری با زمستان‌های سختی روبه‌رو هستند. در دهه گذشته روسیه تقریبا هر سال با آتش‌سوزی‌های غیر‌قابل کنترل و سیل‌های مرگبار روبه‌رو بوده‌ است. در حالی که انتشار گازهای گلخانه‌ای در روسیه از پنج سال گذشته با رشدی روبه‌رو نبوده‌است، خروجی گازهای خودرو‌ها افزایش یافته است. نیمی از سیستم حمل‌و‌نقل خودرو در روسیه را هنوز وسایل نقلیه ناکارآمد با موتورهای قدیمی که بیش از 10 سال سن دارند، تشکیل می‌دهد.

برچسب ها : فرصت آزاد کیوسک
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/lSmVndCU
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه