یکشنبه, ۳۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 21 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
یک استاد دانشگاه مطرح کرد

روستاهای ایران به دلیل کم آبی در حال از بین رفتن هستند

9 سال پیش ( 1393/10/20 )
 

استاد دانشگاه فردوسی مشهد گفت: با شرایط خشکی حاکم بر ایران، نگران هستیم که تمدن کشور از بین برود و در حال حاضر هم روستاهای زیادی در حال از بین رفتن هستند. 

به گزارش تسنیم ، کامران داوری در سومین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی آب، فرهنگ و جامعه که با عنوان حکمرانی آب در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: در ایران دچار کمیابی آب هستیم چرا که کمبود به مفهوم آن است که یک سال دچار خشکسالی شده و منابع آبی با مشکل مواجه می‌شود پس از آن با بهبود بارش‌ها وضعیت منابع آب به روال عادی بازمی‌گردد، اما در ایران از این مرحله گذشته و به کمیابی آب رسیده‌ایم. وی افزود: متاسفانه در مدیریت آب کمیت و کیفیت را به دقت مورد توجه قرار نمی‌دهیم. این استاد دانشگاه تصریح کرد: با شرایط خشکی حاکم بر ایران، نگران هستیم که تمدن کشور از بین برود و در حال حاضر هم روستاهای زیادی در حال از بین رفتن هستند. وی ادامه داد: باورها و رفتارها در برخورد با منابع آب باید تغییر کند در غیر‌این صورت دچار مشکلات عدیده‌ای خواهیم شد. 

داوری با اشاره به اینکه در سیاست‌گذاری‌های کلان بخش آب تغییرات خوبی در حال انجام است، گفت: در گذشته میزان برداشت از منابع آب به موجودی آن وابسته نبود، اما خوشبختانه با وضع قوانین جدید، فقط مجازیم 75 درصد از حجم آب موجود را برداشت کنیم.  وی محترم نشمردن مالکیت مردم را عامل اصلی ایجاد چاه‌های غیر‌مجاز در کشور دانست و اذعان کرد: میزان برداشت آب در بسیاری از دشت‌های کشور از مرز 100 درصد گذشته و در مشهد این رقم به 130 درصد رسیده‌ است. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/bLNEOCRS
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه