جمعه, ۱۵ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 5 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه تهران از گسترش و تعمیق همکاری‌ها با پاریس در همه حوزه‌های مورد علاقه استقبال می‌کند، گفت: فصل نوینی در روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فرانسه آغاز شده و اجرای سریع توافقات مشترک، می‌تواند این روابط را بیش‌از‌پیش تعمیق بخشد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام‌والمسلمین دکتر حسن روحانی روز سه شنبه هنگام دریافت استوارنامه «فرانسوا سنمو» سفیر جدید فرانسه در تهران، به اشتراک فرهنگی و روابط دیرینه دو ملت و دولت اشاره کرد و اظهارداشت: روابط دو کشور بزرگ ایران و فرانسه با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گسترده‌ای که از آن برخوردارند، باید در همه حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، علمی، فرهنگی و منطقه‌ای ارتقا و تعمیق یابد.

روحانی: فصل نوینی در روابط ایران و فرانسه آغاز شده است

رئیس‌جمهوری با تشریح توافقات گسترده‌ای که در جریان دیدار رسمی خود از پاریس حاصل شد، گفت: اسناد بسیار مهمی برای گسترش روابط دو کشور امضا شد که اجرای سریع آنها از جمله در حوزه مبادلات بانکی، مسیر توسعه و تحکیم همکاری‌ها به‌ویژه میان بخش‌های خصوصی دو کشور را هموارتر می‌سازد.

روحانی در ادامه به موضوع ضرورت تقویت پایه صلح و ثبات در منطقه پرداخت و با تاکید بر اینکه ایجاد شرایط آرام در منطقه به‌ویژه در سوریه و عراق به نفع دو کشور خواهد بود، اظهارداشت: ایران و فرانسه با توجه به توانمندی‌های خود می‌توانند نقش مهمی در تقویت پایه‌های آرامش و ثبات در منطقه ایفا کنند.

رئیس‌جمهوری، تروریسم را معضلی برای جهان برشمرد و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از دیرباز تلاش خود را برای مبارزه با تروریسم متمرکز کرده و همکاری‌های دو کشور به این مبارزه شتاب می‌دهد.

روحانی ابراز امیدواری کرد که در دوران فعالیت سفیر جدید فرانسه در تهران، روابط دو کشور بیش از پیش گسترش یابد.

فرانسوا سنمو سفیر جدید فرانسه در تهران نیز با تاکید بر اینکه پاریس مصمم به توسعه و تعمیق روابط با تهران در همه حوزه‌ها است، به روابط قدیمی و استوار دو کشور اشاره و اظهارداشت: فرانسه تمام تلاش خود را برای اجرای سریع توافقات میان دو کشور به‌کار گرفته است.

وی به دستاوردهای سفر دکتر روحانی به پاریس اشاره کرد و افزود: سرعت و پویایی جدیدی که در روابط و همکاری‌های تهران – پاریس با سفر جنابعالی ایجاد شده، باید حفظ و تقویت شود و پاریس همه تلاش خود را در این ارتباط به‌کار گرفته است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/WOzoBrAf
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه