جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

روبات سرآشپز، برای خانه های آینده

7 سال پیش ( 1395/5/13 )
پدیدآورنده : فرصت امروز  

اگرچه آشپزی کردن یک مهارت جذاب است و برای برخی، آشپزی و طبخ انواع غذاها لذتی بسیار دارد و حتی آرامش بخش است، با این حال بعضی روزها بر اثر فشارها و خستگی های روزمره، درست کردن یک نیمروی ساده نیز بسیار سخت به نظر می رسد.

به گزارش  «فرصت امروز»، دیگر آشپزی کردن به ویژه برای افرادی که به تنهایی زندگی می کنند و مهارت چندانی هم در تکنیک های آشپزی ندارند کمی دشوار است، مسئله وقتی بغرنج تر می شود که این افراد شکمو هم باشند. شاید ساده ترین راه برای حل این مشکل تماس با نزدیک ترین رستوران وسفارش دادن غذاهای دلخواه باشد. اما اگر یک دستیار و به عبارتی سرآشپز حرفه ای در منزل داشته باشیم جریان متفاوت خواهد بود.

به عبارت دیگر، این یک رویای شیرین است که غذاهای محبوب تان در کوتاه ترین زمان توسط شخصی حرفه ای طبخ شود. یک شرکت ژاپنی، با رونمایی از روبات سرآشپز این وعده را به مجردها و تمامی افرادی که از آشپزی دل خوشی ندارند داده، که می توانند از این پس روی کمک این دستیار حرفه ای حساب کرده و غذاهای دلخواه خود را به سادگی هر چه تمام تر طبخ کنند.

این روبات توانایی بسیاری از امور مثل برش زدن و حلقه کردن سبزیجاتی چون خیار، گوجه، پیاز، سیب زمینی و... را داراست، همچنین در سرو انواع نوشیدنی ها داخل لیوان ها مهارت دارد و از همه مهم تر می تواند به راحتی انواع غذاهای رولی همچون پیراشکی ها، رولت ها، غذاهای فانتزی و سوشی را درست کند. 

این روبات دارای انگشتانی منعطف است که در شکل دادن به خمیرها یا رول کردن غذاها به وی کمک می کند و به نظر می رسد انگشتان این روبات براساس تقلید و الگوبرداری کامل از حرکات دست انسان و به ویژه مهارت در به کارگیری انگشتان اشاره، سبابه و شست ساخته شده است . درست کردن پنکیک صبحانه یا نیمرو و املت نیز از ساده ترین کارها برای این روبات همه فن حریف محسوب می شود.

شرکت سازنده روبات سرآشپز مدعی است دایره توانایی های بالای این  روبات باعث می شود این روبات را نتوان روباتی صرفا خانگی و ساده دانست و استفاده از این روبات در رستوران ها و در کنار آشپزهای حرفه ای نیز ممکن خواهد بود. گرچه نسخه اولیه این روبات در سال 2009 معرفی شد، اما با افزایش دامنه توانایی ها و ارتقای عملکرد، این روبات اکنون به معنای واقعی کلمه یک سرآشپز حرفه ای است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/aoxPLIWB
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه