پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

رنو برند آلپاین را احیا می‌کند

8 سال پیش ( 1394/11/30 )
پدیدآورنده : معراج آگاهی  

براساس اخبار و گزارش‌های منتشر شده، شرکت خودروسازی رنوی فرانسه قصد دارد تا برند آلپاین را در سال 2017 میلادی احیا کرده و به این واسطه خودروهای اسپورت را نیز به لیست خودروهای تولیدی خود اضافه کند.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ و طبق اطلاعات موجود در رابطه با برند اسپورت رنو، این خودرو ضمن بهره‌گیری از یک پیشرانه قدرتمند قادر خواهد بود تا در مدت 5/4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد که این موضوع آلپاین را در ردیف خودروهایی نظیر پورشه 911 قرار داده و آن را به رقیبی جدی برای Audi TT و پورشه کایمن بدل خواهد ساخت. لازم به ذکر است که آلپاین پس از ورود به بازار، جای ون کوچک Espace را به‌عنوان گران‌ترین محصول رنو خواهد گرفت. 

233262473472461356312623624734578358

آلپاین جدید به مانند مدل‌های پیشین خود دیفرانسیل عقب بوده و این موضوع کمک شایانی به کاهش وزن این خودرو و در نهایت افزایش سرعت آن خواهد کرد. خودروی اسپورت رنو مجهز به یک پیشرانه چهار سیلندر توربوشارژ بوده و تاکنون اطلاعاتی در مورد تعداد اسب‌بخار و قدرت آن در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است. با این حال گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که خودروی مذکور از پیشرانه‌ای 8/1 لیتری و با قدرت معادل 250 اسب‌بخار برخوردار خواهد بود.

گمانه‌زنی‌ها در مورد مشخصات فنی آلپاین در حالی صورت می‌پذیرد که رسانه‌های فرانسوی به‌رغم عدم اعلام رسمی رنو، قیمت این خودرو را رقمی معادل 40 تا 50‌هزار یورو تخمین زده‌اند. در این راستا مدیر اجرایی شرکت رنو که در مورد ایده تولید آلپاین سخن می‌گفت، در ارتباط با دیدگاه رنو نسبت به این خودرو اظهار داشت: «آلپاین نشان‌دهنده شکوه رقابت بوده و احیای این برند یک استراتژی مناسب جهت جلب نظر مشتریان جدید است.»

در حالی که تولید آلپاین در سال 1995 به دلیل آمار فروش نامناسب این خودرو متوقف شده بود مدل A110 این خودرو در دهه 70 میلادی پورشه را در مسابقات رالی شکست داد و هم‌اکنون مدیران رنو را ترغیب کرده تا با احیای آن روح اسپورتی را به این شرکت خودروسازی تزریق کرده و همزمان با حضور رنو در مسابقات فرمول 1، آلپاین را نیز به بازارهای جهانی عرضه کند.

براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط رنو، این شرکت قصد دارد سالانه 3هزار خودروی آلپاین را روانه بازار کند. این در حالی است که موسسه «IHS» که به ارائه مشاوره و تحلیل در مورد وضعیت بازارهای جهانی خودرو می‌پردازد، پیش‌بینی کرده است که رنو در بهترین شرایط می‌تواند 1300 خودروی آلپاین را در سال 2018 به بازار عرضه کند که این میزان کمتر از رقمی است که رنو برای فروش این خودرو در نظر گرفته است. گمانه‌زنی‌ها در مورد میزان فروش آلپاین جدید رنو در حالی مطرح می‌شود که این شرکت در فاصله سال‌های 1955 تا 1995 میلادی رقمی معادل 30‌هزار آلپاین را تولید و به بازار عرضه کرده است.

در همین رابطه «تیم اروکهارت» از تحلیل‌گران موسسه «IHS Automotive» معتقد است: «احیای خودرو آلپاین ریسک بزرگی است که ممکن است نتیجه مثبتی در پی نداشته باشد.» وی ادامه داد: «رنو پیش از این در دهه‌های 70 و 80 خودروهای خوبی با برند آلپاین به بازار عرضه کرده است، اما فراموش نکنید که مدت بسیار زیادی از این موضوع گذشته است.»

لازم به ذکر است برند آلپاین در سال 1954 میلادی و توسط مالک یک گاراژ در منطقه «Dieppe» بنیان گذاشته شد و در ابتدای فعالیت خود از پیشرانه و شاسی‌های شرکت رنو برای تولید محصولات خود استفاده می‌کرد. سرانجام این شرکت در سال 1973 میلادی توسط رنو خریداری شد و در همان سال آلپاین موفق شد در مسابقات رالی قهرمانی جهان در مونت کارلو به مقام نخست دست یابد.

تلاش رنو برای احیای آلپاین در حالی صورت می‌پذیرد که پیش از این و در سال 2012 میلادی، پروسه همکاری مشترک رنو و یک شرکت تولید خودروهای اسپورت در انگلستان با شکست مواجه شده است. همچنین تحلیل‌گران و کارشناسان صنعت خودرو معتقدند رقابت با برند DS پژو‌– سیتروئن از جمله مهم‌ترین دلایل رنو برای عرضه مدل جدید آلپاین به بازار است.

* منبع: بلومبرگ

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/RpAEHocM
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه