دوشنبه, ۱ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Mon, 22 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
کیوسک

رقابت خاموش گوگل و فیس‌بوك

8 سال پیش ( 1394/8/18 )
 

گوگل و فیس‌بوك بـه صــورتــی چشمگیر، رقابت بزرگی را بدون سر و صدا ایجاد كرده‌اند. هم فیس‌بوك و هم آلفابت (شركت مادر گوگل) روی پروژه‌های پهپاد (drone-پرنده‌های هدایت‌شونده) عظیمی تمركز كرده‌اند كه می‌تواند آینده اینتر را تغییر بدهد. فیس‌بوك حتی با اداره قوانین هوانوردی آمریكا هماهنگ است. در همین حال آلفابت یك عملیات هوایی پیچیده را برنامه‌ریزی كرده و قرار است آن را در پایگاه فضایی آمریكا در نیومكزیكو عملی كند. این پایگاه قبلا مورد استفاده پروژه اسپیس‌شیپ 2 (پروژه سفرهای توریستی به فضا) بود اما فعلاً بدون استفاده مانده است. فیس‌بوك هم یك پهپاد عظیم خورشیدی طراحی كرده كه قرار است آن را عملیاتی كند.

 0 0 0 0 0 0 0 963gif

در تمام دنیا، تمركز بیشتر روی پهپادهای كوچك است و آلفابت و آمازون قبلا كار زیادی در این رابطه انجام داده‌اند اما گوگل و فیس‌بوك در طرح‌های جدیدشان، روی پهپادهای عظیمی كار می‌كنند كه حتی می‌توانند بالاتر از خطوط تجاری هواپیماهای مسافربری و تا ارتفاعی نزدیك به 3 هزار متر فعالیت كنند. این پهپادها كه می‌توانند هفته‌ها و حتی ماه‌ها در پرواز باشند، از نظر تئوری می‌توانند برای مناطق بزرگی به اندازه یك شهر دسترسی به اینترنت پرسرعت فراهم كنند. این پروژه‌ها به آلفابت و فیس‌بوك این امكان را می‌دهد كه بازار خود را در مناطق دورافتاده و كمتر توسعه‌یافته دنیا فعال كنند.

مارك زوكربرگ، رئیس هیأت مدیره فیس‌بوك تابستان درباره چنین طرح‌هایی گفته بود: «ما در حال تلاش هستیم تا با استفاده از پهپادها و ماهواره‌ها میلیاردها انسان را كه در حال حاضر به اینترنت بی‌سیم دسترسی ندارند به هم متصل كنیم.» هر دو شركت با گسترش شبكه خود از طریق این پروژه‌های بلندپروازانه می‌توانند كاربرهای خود را به اندازه چشمگیری افزایش دهند و در مقابل از طریق تبلیغات، سود زیادی حاصل كنند.

برچسب ها : فرصت آزاد کیوسک
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/RlTiIm85
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه