با اینکه جامجهانی فوتبال هنوز به پایان نرسیده و قهرمان این دوره معلوم نیست، آدیداس و نایکی جشن پیروزی گرفتهاند. آدیداس تخمین زده که ۸ میلیون پیراهن و ۱۴ میلیون توپ رسمی مسابقات را خواهد فروخت و رکورد فروش محصولات فوتبالی اش را به ۲ میلیارد دلار ارتقا خواهد بخشید.
یک فروشنده امریکایی هدف شرکت آلمانی را واقعگرایانه میداند و به یورونیوز میگوید: «فروش باورنکردنی است، بهویژه در امریکا. به گمانم احتمالا دو برابر جامجهانی گذشته. تب جامجهانی همه گیر است؛ واقعا باورنکردنی است.» نایکی، رقیب اصلی آدیداس که حامی مالی ۱۰ تیم حاضر در جامجهانی است، در سهماهه نخست سالجاری ۱۳درصد افزایش رشد درآمدی داشته و اکنون امیدوار است به لطف آخرین مدل از کفشهای فوتبالیاش، رکوردی دیگر ثبت کند.