پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
گزارشی از مرکز خرید بوستان در غرب تهران

رفت‌ وآمد و رونق فراوان

8 سال پیش ( 1394/7/15 )
پدیدآورنده : مریم منوچهری  

پونک یکی از شلوغ‌ترین و پررفت‌وآمدترین مناطق غرب شهر تهران، نقطه اتصال بسیاری از محله‌ها و مناطق دیگر نیز به حساب می‌آید. وجود جمعیت زیاد در این محله موجب شده که در بسیاری از نقاط آن، ما شاهد انواع و اقسام مراکز خرید، فروشگاه‌ها و پاساژهای ریز و درشت باشیم اما در این میان می‌توان گفت که مرکز خرید بوستان نسبت به نمونه‌های مشابه خود از شهرت و اقبال بیشتری برخوردار است. این مرکز خرید در ضلع شمال غربی چهارراه پونک واقع شده و به خاطر بزرگی و ازدحامی که همیشه در اطراف آن وجود دارد، به‌راحتی به چشم می‌آید و قابل دسترسی است. مرکز خریدی که محوطه جلویی آن با شعب مختلف بانک‌ها و موسسات مالی متعدد اشغال شده و پله‌های سنگی‌اش شما را به ورودی اصلی مرکز خرید هدایت می‌کند.

46324623462624622422233462362362346243

مسیرهای دسترسی به مرکز خرید بوستان

من ابتدا برای بازدید از این پاساژ یک آخر هفته یعنی عصر روز جمعه را انتخاب کردم اما تمام راه‌های منتهی به چهارراه پونک مملو از ترافیک بود و جای پارک نیز نبود. نه در کنار خیابان و نه در پارکینگ خود پاساژ یا حتی پارکینگ فروشگاه شهروندی که کنار مرکز خرید بوستان قرار دارد. بنابراین مجبور به بازگشت شدم و ساعات نیم‌روزی یکی از روزهای هفته را برای مراجعه دوباره انتخاب کردم. این دفعه دسترسی به بوستان به‌راحتی اتفاق افتاد. شما هر کجای شهر باشید معمولاً به‌راحتی می‌توانید تاکسی‌های پونک را بیابید. میادین و مراکز اصلی شهر یا به‌طور مستقیم یا با یک بار تعویض تاکسی، خطوط تاکسیرانی به پونک دارند. به‌طور مثال ونک، سیدخندان، میدان صنعت، تجریش، میدان آزادی و خیلی جاهای دیگر. اگر احیانا نتوانستید خط مستقیم پیدا کنید، هیچ نگران نباشید. ماشین‌های آریاشهر را سوار شده و از راننده برای طی کردن باقی مسیر راهنمایی بخواهید. همین مراحل را به جای تاکسی با اتوبوس‌های شهری نیز می‌توانید طی کنید. اگر هم بخواهید با ماشین شخصی خود را به بوستان برسانید، مسیری را انتخاب کنید که شما را به بزرگراه اشرفی اصفهانی برساند. چهارراه پونک یکی از تقاطع‌های این بزرگراه است. توجه کنید که پونک جزو مناطق طرح ترافیک و طرح زوج و فرد هم نیست و استفاده از خودروی شخصی در تمام طول هفته کار آسان و بی‌دردسری خواهد بود.

دانستنی‌هایی درباره بوستان

مجتمع تجاری و اداری بوستان یکی از مراکز خرید بزرگ تهران محسوب می‌شود و عمری 20ساله دارد. این مرکز سال 1374 افتتاح شده و زیربنای آن را چیزی حدود 96هزار مترمربع می‌دانند. این مجتمع هفت طبقه دارد. در این طبقات 800 واحد تجاری و حدود 200 واحد اداری وجود دارد. علاوه بر همه اینها، شما می‌توانید در بوستان به شعب بسیاری از بانک‌های مختلف نیز دسترسی داشته باشید؛ شعب بانک‌های ملی، صادرات، ملت، تجارت، پارسیان، پاسارگاد، اقتصاد نوین. از طرفی دستگاه‌های خودپرداز بانک‌های اقتصاد نوین، انصار و سامان هم آماده رفع نیاز مشتریان حاضر در مرکز هستند. همچنین در صورت نیاز می‌توانید به نمایندگی‌های بیمه ایران، بیمه ملت، بیمه دانا و بیمه سامان که در این مجتمع حضور دارند هم مراجعه کنید.

مرکز خرید بوستان پارکینگ اختصاصی هم دارد. پارکینگ این مجتمع در سه طبقه مسقف و روباز ظرفیت 700خودرو را دارد. در همسایگی این مجموعه، فروشگاه شهروند قرار دارد که هر روز تا ساعت 22 آماده ارائه خدمات به مشتریان است. فروشگاه شهروند به منظور خدمات‌رسانی بهتر با قرار دادن یک در ورودی در طبقه اول مرکز بوستان، راحتی بیشتری برای مشتریان خود در نظر گرفته است.

مجتمع تجاری بوستان در یک نگاه

با مراجعه به سایت این مجتمع، در بخش توضیحات مربوط به مرکز خواهیم خواند که این مرکز با طراحی سبک رینگی (اسپیرال تایپ)، امکان بازدید بیش از100هزار نفر در روز را مهیا کرده است. به نظر می‌رسد که این عدد کمی عدد بزرگی است و به خصوص بار ترافیکی خیلی زیادی را به منطقه تحمیل خواهد کرد اما مدل دایره‌وار مرکز خرید، سه ورودی بزرگ و فضای خالی که دور تا دور مغازه‌ها را همانند یک کمربند در برگرفته است و راهروهای متعدد طراحی شده در نقاط مختلف پاساژ باعث می‌شود که تعداد بسیار زیادی از بازدیدکنندگان امکان گشت‌وگذار در این مرکز را پیدا کنند. همان‌طور که گفتم در ابتدای ورود به مرکز، پله‌های برقی شما را به طبقه بالاتر می‌رسانند و در جاهای مختلف نیز به‌وسیله راه‌پله‌ها می‌توانید به قسمت‌های مختلف دسترسی داشته باشید.

بوستان انواع و اقسام مغازه‌ها را در طبقات تجاری خود جای داده است. پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، فرش فروشی، فروشگاه‌های آرایشی و بهداشتی، کیف و کفش مردانه و زنانه، وسایل ورزشی، شال و روسری، بدلیجات و ساعت، لوازم آشپزخانه، موبایل، لوازم تزیینی، عروسک و کادویی، محصولات فرهنگی، تولیدات چرمی، خشکبار، عطر و همچنین چند راهرو مختص فروش طلا و جواهر از رنگارنگی کالاهای عرضه شده در این مرکز خبر می‌دهد. اما نکته جالبی که هنگام گشت‌وگذار در این پاساژ به چشم من آمد، وجود تعداد زیادی مغازه مردانه فروشی در پاساژ بود. معمولاً تعداد چنین مغازه‌هایی در مراکز فروش زیاد نیست اما در بوستان، آقایان این امکان را دارند که نیازهای پوشاک خود را به خوبی و به‌راحتی و در اسرع وقت رفع کنند. مغازه‌های ارزان‌فروشی نیز از دیگر انواع مغازه‌هایی بودند که به وفور در این مرکز دیده می‌شوند. مرکز خرید بوستان که از ساعت 9 صبح تا 11 شب در تمام طول هفته و حتی روزهای تعطیل پذیرای بازدید مشتریان خود است، سه ورودی مختلف A، B و C دارد که مشخص است ورودی A که دقیقا در چهارراه پونک قرار گرفته است، ورودی اصلی آن به حساب می‌آید. مرکز خرید بوستان علاوه بر انواع مغازه‌هایی که به تنوع آنها اشاره شد، دارای کافی‌شاپ، فست‌فود و رستوران در یک طبقه زیر هم‌کف است که با بوهای خوبی که از غذاهای مختلف در مرکز منتشر می‌کنند، هوش از سر مشتریان می‌پراند. البته دفترهای خدمات ارتباطی، آژانس‌های مسکن و صرافی‌ها هم از دیگر مراکز خدمات‌رسانی هستند که در بوستان یافت می‌شوند.

امکانات بوستان به همین جا ختم نمی‌شود. این مرکز برای والدینی که همراه فرزند خود برای خرید مراجعه می‌کنند، امکانات خوبی در نظر گرفته است. وجود دنیای بازی در طبقه اول جنب در ورودی فروشگاه شهروند می‌تواند یکی از عوامل ترغیب‌کننده برای بزرگ‌ترها باشد که با خیال راحتی به خرید بپردازند.

بوستان مرکز خرید پر زرق و برقی نیست. ظاهر مغازه‌ها عموما معمولی است و از طراحی‌های خاص یا عجیب و غریب در آن خبری نیست. اجناس یا تولیدات داخل کشور هستند یا وارداتی که از چین و ترکیه انجام می‌شود. شما اگر به دنبال اجناس خیلی خاص و تک هستید، شاید کمتر در این پاساژ به نتیجه برسید اما اینجا بازاری است که در آن همه چیز یافت می‌شود. از لباس و کیف گرفته تا وسایل خرازی. بوستان محلی برای پیدا کردن اقلام ضروری، کاربردی و ساده است که شاید مجموع همه آنها را نمی‌توان در هر مجموعه‌ای پیدا کرد. مغازه‌دارهای این مرکز با توجه به تجربه روزانه خود معتقد هستند پاساژ بوستان در تمام ساعت‌های روز مشتریان خاص خود را دارد اما معمولاً ساعات 11صبح تا دو بعد از ظهر و سپس پنج و نیم عصر تا هشت یا 9 شب، از شلوغ‌ترین و پررفت‌وآمدترین زمان‌های مرکز خرید بوستان به حساب می‌آیند. این فروشندگان مشتریان خود را از تمامی اقشار جامعه ارزیابی می‌کنند و می‌گویند نه‌تنها از غرب تهران که از دیگر نقاط شهر نیز مشتریان زیادی دارند. آنها به مشتریانی از شهرستان‌ها هم اشاره کرده و توضیح دادند به خصوص در ماه‌های پایانی سال شاهد ازدحام و تنوع بیشتری در مشتریان هستند.

هزینه‌های رهن و اجاره

قیمت اجاره مغازه‌ها در این مرکز خرید نیز مانند مراکز مشابه دیگر در سطح شهر، متفاوت و تحت‌تأثیر محل قرارگیری‌شان در مرکز خرید است. در بوستان مغازه‌های طبقه اول نسبت به طبقه هم‌کف به اصطلاح ارج و قرب بیشتری دارند. مغازه‌دارها دلیل این امر را وجود پله‌های برقی در ابتدای ورود به مرکز می‌دانند. آنها معتقدند وقتی از طریق ورودی اول به داخل پاساژ پا می‌گذاری، سبز شدن پله‌های برقی در همان ابتدا، شما را به‌عنوان مشتری و به‌صورت ناخودآگاه وا می‌دارد که به طرف طبقه اول بروید.

از طرفی واقع شدن مغازه‌های طبقه اول در راهروی اصلی دلیل دیگری است که موجب ارجحیت و گران‌قیمت‌تر شدن مغازه‌های طبقه اول نسبت به مغازه‌های موجود در طبقه هم‌کف می‌شود. در این پاساژ نیز قیمت‌ها مشمول حدود میانگین و شناوری می‌شود. برای یک مغازه حدودا 20متری واقع در طبقه همکف باید اجاره‌ای معادل 5 میلیون تومان با پیش پرداختی حدود 60میلیون تومان پرداخت کرد. این ارقام با توجه به متراژ مغازه و نقطه قرارگیری آن در طبقه، ممکن است تا حدود 10 تا 11میلیون تومان اجاره در ماه و پیش پرداخت 80میلیون تومان نیز بالا برود. همان‌طور که اشاره کردیم این رقم‌ها در طبقه اول با افزایش چشمگیری روبه‌رو می‌شوند، طوری که در طبقه اول اجاره‌ها از 12میلیون تومان شروع شده و گاهی تا 25میلیون تومان هم افزایش پیدا می‌کنند. این قیمت‌ها برای مغازه‌هایی با متراژی مابین 20 تا 25متر تعیین می‌شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/b3DkmCYU
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه