گوگل برای نمایش و تبلیغ نرمافزارهای «Photo Storage» و « Search Product » خود به اجرای آزمایش رشد چندین كدو در میدان تایمز دل بسته است. جشنواره پاییزه مزرعه كدوی گوگل در مركز شهر نیویورك به تبلیغ نرمافزار « Photo Credit » این شركت میپردازد. اهالی نیویورك آن قدر سرگرم انجام فعالیتهای روزمره خود هستند كه فرصت رفتن به حومه شهر و خریداری یك كدو برای جشن هالووین را ندارند. گوگل روز پنجشنبه گذشته، فقط به مدت یك روز یك مزرعه كدو حلوایی در میدان تایمز به منظور تبلیغ نرمافزار Photos خود را به راه انداخت.
به این ترتیب بازدیدكنندگان میتوانستند پس از ژست گرفتن با كدوهای منتخب خود، تصاویرشان را روی یك بیلبورد الکترونیكی در «Seventh Avenue» مشاهده كنند. بعضی از آنها بهطور تصادفی برای حكاكی عكسهای خود روی كدوها به وسیله یك دستگاه برگزیده میشدند. رباتها به حكاكی عكسهای بازدیدكنندگان روی كدوهایشان میپرداختند اما فقط آنها مسئول انجام این كار نبودند. كارشناسانی از استودیو « Maniac Pumpkin Carvers » نیز با كندهكاری ریز و دقیق ساختمان « Empire State » و مجسمه آزادی روی کدوها مشغول هنرنمایی بودند. گروه موسیقی « Defibulators » نیز از بروكلین به سبك « blurgrass » به اجرای موسیقی میپرداختند.
بازدیدكنندگان همچنین در صورت یافتن یكسری عكسهای خاص در گوشیهای خود در مدت 20 ثانیه یا كمتر از آن امكان دریافت دونات و آب سیب رایگان را به دست میآوردند.
به گفته ریكو فارمر، مدیر بازاریابی برند در Google Photos، هدف از انجام این كار آوردن یكی از تفریحات محبوب پاییزی به یك مكان غیرمنتظره و استفاده از نرمافزار و جستوجو برای پیدا كردن عكسهای افراد برای ایجاد یكسری خاطرات جدید در ذهنهای مردم است. از زمان عرضه این نرمافزار در ماه می، گوگل روی انجام یكسری اقدامات تجربی نظیر برگزاری كمپین «Pay With a Photo Food Truck » در طول تابستان برای تبلیغ آن شرط بسته است. این راهی عالی برای نشان دادن قابلیتهای یك نرمافزار به شمار میرود. در نتیجه مردم میتوانند به راستی ارزش ویژگی جستوجوی گوگل را دریابند.