پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

در آخرین روز معاملات بورس اوراق بهادار تهران در این هفته شاخص کل توانست پس از مدت ها کانال 81 هزار واحدی را رد کند و با افزایش 511واحدی به رقم 81 هزار و 341 واحد رسید. روز گذشته در گروه خودرو مخالف روزهای گذشته در بیشتر نمادها شاهد رشد قیمت پایانی بودیم. در این گروه بیش از 106 میلیون سهم به ارزش 22میلیارد و 686 میلیون و 900 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت.

همچنین در گروه استخراج کانه های فلزی شاهد روند افزایشی بودیم. در این گروه بیش از 201میلیون سهم به ارزش نزدیک به 47میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت. انتظار برای بازگشایی نماد معاملاتی سایپا در هفته آینده و در عین حال پایان اصلاح در این گروه، بازار سهام شاهد افزایش تقاضا نسبت به عرضه سهام در نمادهای خودرویی بود.

از سوی دیگر شایعه فروش بلوک گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو به بانک پارسیان به شکل گیری صف خرید سنگین در نماد خگستر انجامید. این روزها خوشبینی به ورود نقدینگی و ادامه جریان پول به فضای بورس تهران با رونق دوباره مولفه های بورسی بار دیگر به چشم می آید و آینده بازار سهام با توجه به عبور بهای نفت از سطح 50 دلاری و همچنین افزایش قیمت دلار در ماه های آینده، از سوی فعالان این بازار مثبت و رو به رشد ارزیابی می شود.

با گروه های پیشتاز بورس

روز گذشته بورس تهران همچنان شاهد غلبه خریداران بر فروشندگان سهام در گروه معدنی ها به رهبری دوقلوهای سنگ آهنی بود، هرچند افزایش عرضه سهام از سوی حقوقی های محتاج نقدینگی مانع از شکل گیری صف خریدهای میلیونی پایدار در این گروه شد. همزمان در گروه فلزات اساسی، فولاد خوزستان با افزایش انتظارها برای تعدیل مثبت درآمدی با متعادل شدن قیمت ها در بالاترین سقف دامنه نوسان قیمتی روبه رو شد.

با این همه تداوم عرضه سهام در گروه فلزات اساسی از سوی معامله گران اغلب حقوقی، انتظارها برای تداوم رشد قیمت ها در روزهای آینده را کاهش داده و همچنان نگاه ها براساس نوسان گیری و با انگیزه سودهای کوتاه مدت در این گروه دنبال می شود. گروه بیمه ای ها نیز شاهد تکاپوی معامله گران سهام برای جمع آوری سهم های ارزنده در این گروه بود.

از نکات جالب توجه در این زمینه معامله سهام بیمه ملت به قیمت هر سهم 169 تومان و تداوم عرضه در این گروه بود. این در حالی است که بلوک مدیریتی این سهم در اواخر هفته گذشته به قیمت هر سهم 202 تومان از پرتفوی بیمه ایران به صندوق بازنشستگی کشوری واگذار شده است.

در گروه پتروشیمی ها اما بررسی تحلیل های ارزی و انتظار برای برخی افزایش قیمت ها به ویژه در گروه اوره سازها باعث شده همچنان با پیشرو شدن «پتروشیمی شیراز» اقبال خریداران اغلب حقیقی تداوم داشته باشد. گروه غذایی ها نیز در برخی تک  سهم ها شاهد تکاپوی معامله گران کوتاه مدت بود.

صعود شاخص کل فرابورس به ارتفاع 862 واحدی

در مجموع بازارهای پنج گانه فرابورس ایران نزدیک به 272 میلیون ورقه به ارزش بیش از یک  هزار و 56 میلیارد  ریال در 21 هزار و 583 دفعه معاملاتی دست به دست شد که نیمی از ارزش آن به بازار سهام تعلق گرفت.

در پایان معاملات 17 آذرماه، نقل و انتقال بیش از 188 میلیون سهم به ارزش افزون بر 537 میلیارد ریال در بازار سهام فرابورس صورت گرفت که در این میان نماد شرکت اعتباری کوثر مرکزی، بیشترین حجم و نماد شرکت پتروشیمی زاگرس، بالاترین ارزش را به خود اختصاص داد.

در جریان معاملات فرابورس، شاخص کل با اهرم مثبت نمادهای محصولات شیمیایی «مارون» و «زاگرس» تا سقف 7.53 واحدی به ارتفاع بیش از 862 واحدی صعود کرد. همچنین آیفکس درحالی تحت تاثیر نمادهای محصولات شیمیایی با 10.49 واحد افزایش همراه شد که برخی نمادهای پالایشی  شامل «شراز» و «شپاس» کمتر از نیم واحد تاثیر منفی بر آن گذاشتند.

از سوی دیگر نمادهای «زاگرس»، «کیمیا» و «دتولید» تا 4.7 درصد از بیشترین رشد قیمت برخوردار بودند و بیشترین کاهش قیمت نیز به نمادهای «ثتران» و «ثعمرا» از گروه انبوه سازی، املاک و مستغلات تعلق گرفت. درحالی نمادهای «حپارسا» و «ثتران» بازگشایی شدند که نمادهای «وحافظ» و «ثزاگرس» به منظور برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام متوقف شدند.

در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز بیش از 281 هزار ورقه به ارزش 262 میلیارد ریال، نقل وانتقال یافت که اسناد خزانه مرحله هشتم با نماد «اخزا8» با معامله 61 هزار ورقه به ارزش 53 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش را در اختیار داشت.

ارتباط با نویسنده: sadrolgharavi@yahoo.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/TvxlzMpE
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه