پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان آخرین روز معاملاتی هفته با افزایش تنها 34 واحد به رقم 63 هزار و 176 واحد رسید. این در‌حالی است که شاخص قیمت با معیار هم وزنی با 19 واحد افت به 8 هزار و 261 واحد رسید. شاخص آزاد شناور با 72 واحد کاهش به 70 هزار و 342 واحد رسید. روز گذشته با وجود حاکمیت روند منفی بر کلیت بازار سهام، شاخص کل بورس با تأثیر گسترش نفت و گاز پارسیان و سرمایه‌گذاری غدیر مثبت شد. از دلایل کم رمق بودن سه روز اخیر بازار سهام، پابرجا بودن ابهامات در خصوص بسته خروج از رکود دولت است.

1356341513513512512513613521235613613

در عین حال ناتمام ماندن مذاکرات شورای پول و اعتبار و به دنبال آن، مشخص نشدن میزان نرخ سود بانکی و روشن نبودن شرایط حمایتی از صنعت خودرو برای خرید مشتریان، از جمله مواردی است که سرمایه‌گذاران بورسی را با تردید بیشتر مواجه کرده است. در عین حال گزارش‌های شش ماهه اغلب شرکت‌ها هم چشم‌انداز مناسبی ندارند و بسیاری بر این عقیده‌اند که انتشار این گزارش‌ها، جوعمومی بازار سهام را منفی می‌کند.

ادامه رشد بی‌جان؛ در انتظار بازار سهام

اثرات اجرای سیاست‌های پولی ومالی انبساطی دولت در کوتاه‌مدت ‌و بلندمدت از سال 94 به بعد مورد انتظار بوده و این امر موجب شده تا نقدینگی با کندی وارد بازار سرمایه شود. از این رو می‌توان گفت تا پایان سال، رشد قابل توجه قیمت سهام شرکت‌ها و در مقابل افت حائز اهمیت ارزش سهام و شاخص‌ها دور از انتظار است و بازار سهام روند متعادل ملایمی را سپری خواهد کرد.

از سوی دیگر رشد چند روز اخیر متأثر از آغاز روند لغو تحریم‌های بین‌المللی و اتخاذ تصمیمات جدید تیم اقتصادی دولت برای خروج از ركود است. اما تا زمانی كه اعتماد به بازار برنگردد بورس با نوسان همراه خواهد بود. چرا كه همچنان برخی از سرمایه‌گذاران به روند بازار و اثر مثبت گشایش‌های سیاسی- اقتصادی كه به‌وجود آمده، اعتماد پیدا نكرده‌اند و فقط به فروش و جابه‌جایی نقدینگی خود از بازار سرمایه به بازار پول اقدام می‌كنند. علاوه بر این در برخی از شركت‌ها انتظار عملكرد مناسب برای 9ماهه نیز وجود ندارد.

حضور پررنگ حقوقی‌ها در نماد ایران خودرو

روز گذشته اکثر نمادهای گروه خودرو در بازه منفی قرار گرفتند. نکته قابل توجه در این گروه خرید حقوقی در نماد ایران خودرو بود. چنان که ورود حقوقی به این سهم یک و نیم میلیون و خروجش از آن صفر بود. روز گذشته نمادهای گروه بانکی هم اغلب در بازه قرمز بازار حضور یافتند اما گروه مخابرات روز گذشته سبز بود و مخابرات ایران با حجم 2میلیونی خود در قیمت 2250ریال یک درصد افزایش قیمت را ثبت کرد. همچنین ارتباطات سیار ایران با قیمت پایانی 29544ریال در بازه مثبت به معاملات خود پایان داد. لازم به ذکر است که این سهم پوشش 46 درصدی را در گزارش‌های خود نشان داده است.

افت 5 واحدی آیفکس

معاملات آخرین روز معاملاتی مهرماه با خرید و فروش 141میلیون و 680ورقه بهادار در 12هزار و 751 نوبت به ارزش 961 میلیارد و 990 میلیون ریال به پایان رسید. آیفکس در روز جاری با افت 5 واحدی در رقم 701.57 واحد متوقف و هر ورقه حق تقدم تسهیلات مسکن 680 تا 700 هزار ریال معامله شد. بیشترین حجم معاملات با 5‌میلیون و 900هزار ورقه در اختیار سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و بیشترین ارزش معاملات به میزان 78میلیارد ریال از آن پتروشیمی مارون بود. مس تکنار در کنار صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود و سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی بیشترین افزایش قیمت را داشتند و در سوی دیگر بازار، سهام شـرکـت‌های زغـال‌سنگ پروده طبس، روان فناور و عمران و توسعه شاهد و با بیشترین افت قیمت روبه‌رو شدند.

نماد شرکت‌های پالایش نفت تهران، پالایش نفت لاوان، ذوب‌آهن اصفهان، گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان، بانک دی، قند شیروان و سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی پربیننده‌ترین نماهای روز پایانی هفته در فرابورس بودند. علاوه بر این در بازار ابزارهای نوین مالی، بیشترین حجم معاملات ETF به صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان با خرید و فروش 5 میلیون و 90هزار سهم اختصاص یافت و بیشترین حجم معاملات در بازار اوراق با درآمد ثابت متعلق به معامله 141هزار و 790 ورقه اجاره سه ماهه مپنا بود.

گفتنی است، نماد معاملاتی شركت مهندسی صنعتی روان فناور برای برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام در روز دوشنبه مورخ 4آبان‌ماه، در پایان معاملات متوقف شد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/o8XOIMyK
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه