جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

شرکت لورئال این نوید را به مشتریان خود داده که به زودی فولیکول های موی سه بعدی را ارئه خواهد کرد که مشکل ریزش مو را حل می کنند.

به گزارش «فرصت امروز» براساس اطلاعات منتشر شده توسط شرکت لورئال، این فولیکول ها، توسط یک فرآیند مشابه با فعالیت چاپگرهای سه بعدی عمل کرده و فضاهای خالی بین تارهای مو را پوشش می دهند. این شرکت مشهور آرایشی و بهداشتی برای رسیدن به هدف خود در حال همکاری با شرکت فرانسوی poietis است. شرکتی که در حوزه چاپگرهای زیستی، پژوهش و تولید را انجام می دهد. 

قرار است این همکاری مشترک بر پایه توسعه سلول های مو و با روشی مشابه با چاپ لیزری به نتیجه برسد. انتظار می رود فولیکول هایی که با این روش خلق می شوند حداقل تا سه سال ماندگاری داشته باشند.

خوزه کوتاویو، مدیر بخش تحقیقات و نوآوری لورئال می گوید: در صورتی که شرکت ما موفق به اجرای این پروژه شود، نه تنها در حوزه چاپگرهای زیستی، بلکه در حوزه پیوند مو، اسرار علل ریزش و راه حلی قطعی برای درمان ریزش مو نیز به دستاوردهای جدید و انقلابی خواهد رسید.

  بسیاری از افراد با از دست دادن مو دچار احساس ناامیدی و حتی افسردگی می شوند، به عبارت دیگر بین از دست دادن موها و احساسات افراد ارتباطی مستقیم وجود دارد. بنابراین دست یافتن به راه حلی که به حفظ موها منجر شود، برای اغلب افراد از اهمیت زیادی برخوردار است.

فرآیند کار چگونه است؟

در گام نخست، فرآیند چاپ ابتدایی انجام می شود. درواقع، چندین لایه متوالی از قطرات جوهر زیستی (بیولوژیک)، روی یکدیگر قرار می گیرند. سپس این لایه ها با کمک یک فرآیند منحصر به فرد از چاپ لیزری توسعه یافته و آماده مرحله بعد می شوند. 

در مرحله دوم یک نقشه دیجیتال از فعالیت سلول ها ایجاد می شود؛ نقشه ای که نشان می دهد کدام یک از سلول ها مرده و بلااستفاده هستند و کدام یک قابل انطباق درون سلولی (زنده) محسوب می شوند، این مرحله نسبت به مرحله گذشته کمی طولانی تر خواهد بود، چرا که مدتی طول می کشد تا مشخص شود، آیا سلول ها آماده بهره برداری هستند یا تا زمان استفاده زنده خواهند ماند یا خیر.

پس از مدت زمانی مشخص مرحله چاپ اصلی آغاز می شود، در ساده ترین توضیح می توان این مرحله را چنین خلاصه کرد؛ تغییر حالت جوهر بیولوژیک به سلول قابل پیوند به واسطه استفاده از چاپگر لیزری.  هر کپسول قطرات جوهر بیولوژیک قادر به ایجاد 10 هزار میکرو قطره در هرثانیه است. این قطرات در نهایت یک بافت منحصربه فرد از فولیکول های مو را می سازند که آماده رشد در بستر مناسب خود (پوست افراد) هستند.

برای چاپ یک سانتی متر از این فولیکول روی پوست یک فرد بالغ به طور تقریبی 10 دقیقه زمان لازم است. با این حال با توجه به اینکه بافت فولیکول های مو برای هر فرد تفاوت هایی دارد این زمان می تواند اندکی بیشتر هم باشد. 

شرکت poietis تنها شرکتی نیست که در خصوص فولیکول های بیولوژیک یا چاپگرهای زیستی فعالیت دارد، اما این شرکت نخستین شرکتی است که مدل فولیکول های آماده پیوند و بدون هیچ خطر و استرسی را به داوطلبان ارائه می کند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/19o0AHQi
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه