یکشنبه, ۱۱ شهریور(۶) ۱۴۰۳ / Sun, 1 Sep(9) 2024 /
           
فرصت امروز

رییس اتاق بازرگانی ایران و برزیل از موافقت اتاق بازرگانی ایران با تشکیل اتاق بازرگانی ایران و برزیل در تهران خبر داد و افزود: قرار است پس از انتخابات اتاق بازرگانی و احتمالا در فروردین ماه سال 1394 انتخابات هیات رییسه این اتاق برگزار شود. به گزارش ایسنا، سیدفخرالدین عامریان، در نشستی از آغاز به کار اتاق بازرگانی برزیل و ایران در برازیلیا خبر داد و گفت: پیرو هماهنگی صورت گرفته و مکاتبات انجام شده با نهادها و مراکز قانونی و معتبر کشورمان از جمله سفارت جمهوری اسلامی ایران در برازیلیا، وزارت امور خارجه و اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران، اقدامات لازم را برای ثبت اتاق مشترک بازرگانی «برزیل و ایران» انجام دادیم و این اتاق به‌طور رسمی فعالیت خود را در این کشور آغاز کرد.

او هدف از تشکیل چنین نهادی را باز‌شدن فضایی جدید برای صدور کالاها و خدمات شرکت‌های ایرانی و افزایش صادرات غیرنفتی به بازارهای هدف دانست و گفت: اتاق بازرگانی دو کشور به ارتقای سطح صادرات ایران و ایجاد توازن تجاری با برزیل، کمک شایسته‌ای خواهد کرد. عامریان به تجربه شرکت‌های ایرانی در برزیل اشاره کرد و گفت: بازار برزیل، پتانسیل بالایی برای جذب کالاها و خدمات ایران دارد.

وی در ادامه بهترین راه مقابله با تحریم‌ها را روی آوردن به اقتصاد مقاومتی، تکیه بر توان نیروهای متخصص داخلی و توسعه صادرات غیر‌نفتی دانست و افزود: توسعه صادرات غیر‌نفتی ضمن ایجاد اشتغال در کشور موجب کسب درآمدهای ارزی پایدار برای تامین نیازهای وارداتی می‌شود. وی با بیان اینکه تحولات اخیر به‌ویژه در حوزه انرژی نشان داد که درآمدهای نفتی قابل اتکا و پایدار نیستند، افزود: بنابراین باید با برنامه‌ریزی مناسب ضمن توجه جدی به توسعه صادرات، به مرور اتکای کشور به درآمد‌های نفتی را کاهش داد.

عامریان در ادامه از اجرای موفق طرح کشت فرا‌سرزمینی برای نخستین بار در کشور برزیل خبر داد و گفت: در این راستا حدود 60 هزار هکتار زمین در برزیل توسط شرکت تحت پوشش وی خریداری و به کشت ذرت اختصاص یافته است. وی اظهار کرد: اجرای طرح کشت فراسرزمینی یکی از راه‌های مناسب و اقتصادی برای تامین نیازهای اساسی کشور به‌شمار می‌آید. وی افزود: در حال حاضر قادر هستیم با اجرای این طرح سالانه حدود 30 درصد از ذرت مورد نیاز کشور را تامین کنیم.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/fpxlJMV5
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلا
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه